در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد؛
شهرستان بافق دارای پیشینه فرهنگی غنی می باشد که توجه مردم به ویژه جوانان به مسائل فرهنگی و مذهبی مثال زدنی است.
کد خبر: ۱۲۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 08 November 2015

به گزارش تابناک یزد،در جلسه اي با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، جمعي از روحانيون و برخي از مسئولان پيرامون مسائل فرهنگي و اجتماعي شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني امام جمعه بافق در اين نشست ضمن تاكيد بر بررسي و موشكافي مسائل اجتماعي و فرهنگي خواستار توجه بيشتر روحانيون و وعاظ به موضوعات فرهنگي جامعه شد.

در ادامه اين جلسه فرماندار بافق با تسلیت ایام ماه محرم، ضمن اشاره به روند رو به رشد توسعه اي و اقتصادي بافق عنوان كرد:قطعا توسعه و پيشرفت در هر زمينه اي مسائل و مشكلاتي را نيز در زمينه هاي ديگر بدنبال خواهد داشت كه يكي از مباحث مهم كه بايد در آينده بافق از آن غافل نشويم مباحث فرهنگي و اجتماعي است و از هم اكنون بايد به نحوي برنامه ريزي شود كه كمترين هزينه اي بابت معضلات فرهنگي در آينده داشته باشيم.

سيد مهدي طلايي مقدم افزود: بافق در آينده شهرستاني مهاجر پذير خواهد بود و قطعا براي تامين نيروي انساني در طرحها و پروژه هاي خود افراد غيربومي وارد اين شهرستان خواهند شد كه اين موضوع خود تبعاتي را بدنبال خواهد داشت و بايد از هم اكنون برنامه ريزي لازم صورت گيرد.

وي پيشينه فرهنگي شهرستان بافق را بسيار غني توصيف كرد و اظهار داشت: شهرستان بافق داراي پيشينه فرهنگي غني مي باشد و توجه مردم به ويژه جوانان به مسائل فرهنگي و مذهبي مثال زدني است كه اين خود يكي از نقاط قوت شهرستان محسوب مي شود و بايد با برنامه ريزي در جهت استفاده بهينه و تقويت اين پتانسيل و جلوگيري از تضعيف آن اقدام نمود.

در پايان امام جمعه و فرماندار بافق پس از ارائه نظرات و پيشنهادات حاضرين،خواستار همكاري روحانيون در خصوص مباحث فرهنگي شدند كه روحانيت حاضر آمادگي خود را در اين زمينه و ساير موضوعات از جمله تهيه سند فرهنگي شهرستان اعلام نمودند.

گفتني است موضوعاتي از جمله حضور نماينده روحانيون در جلسات سند فرهنگي شهرستان ، توجه ويژه روحانيون به مباحث فرهنگي جامعه ، وحدت و همصدايي در برنامه ريزي های مسائل اجتماعي و فرهنگي و استمرار در برگزاري جلسات در اين نشست مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار