معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از صدور ۵۰۱ مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد،  محمد میرشمسی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با تاکید بر حمایت از فعالان وسرمایه گذاران پروژ‌ه‌های گردشگری گفت: از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون ۵۰۱ مجوز سرمایه گذاری گردشگری صادر شده که این مجوز‌ها شامل موافقت اصولی، مجوز ایجاد و بهره برداری بوده است.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: طی این مدت ۳۸۷ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریال صادر شده که با ایجاد و تکمیل پروژه‌ها زمینه اشتغال ۳۸۹۵ نفر فراهم خواهد شد.

میرشمسی اظهار کرد: همچنین طی این مدت، ۲۶ مجوز ایجاد با ۱۴ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و ۹۱ مجوز بهره برداری با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری در استان صادر شده و که جمعا زمینه اشتغال ۱۸۰۱ نفر را فراهم کرده است.

او تصریح کرد: این مجوز‌ها در قالب احداث و ایجاد هتل، مجتمع گردشگری، مرکز تفریحی، سرگرمی، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، اقامتگاه سنتی و دیگر تاسیسات گردشگری در سطح استان بوده است.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در پایان یادآور شد امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پیشران و مهم در دنیا و همچنین ایران به لحاظ در آمد زایی، جذب منابع مالی و عامل ایجاد اشتغال تاثیر گذار، مورد توجه است و سعی ما نیز براین است تا از سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان، برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی و توسعه پایدار حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار