رئيس پليس فتا استان يزد از دستگيري فردي خبر داد که در فضاي مجازي با وعده خواستگاري و ازدواج از دختران جوان اخاذي مي کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "مرتضي ابوطالبي"در تشريح اين خبر گفت: دختر جواني با در دست داشتن شکايتي به پليس فتا مراجعه کرد و مدعي شد در فضاي مجازي با شخصي ناشناس آشنا شده بود که بعد از چند ماه چت کردن وارد رابطه صميمي تري شده بودند.
وي افزود: اخاذ اينترنتي در شبکه هاي اجتماعي با چرب زباني و جلب اعتماد دختران با وعده ازدواج، به عکس‌هاي خصوصي دست پيدا مي کرد و با تهديد به اينکه تصاوير خصوصي را به مخاطب هاي او ارسال مي کند شروع به اخاذي براي رسيدن به اهداف شوم خود مي کرد.
اين مقام انتظامي بيان داشت: موضوع بلافاصله پس از اخذ اظهارات و بررسي مستندات شاکي، براي پيگيري در دستور کار پليس فتا قرار گرفت؛ در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد متهم با فريب دختران در فضاي مجازي با وعده خواستگاري و ازدواج اعتماد افراد را جلب مي کرد سپس با تهديد به انتشار اين تصاوير، قصد اخاذي از آنها را داشت.
سرهنگ ابوطالبي گفت: با اقدامات فني و تخصصي کارشناسان پليس فتا، عامل اخاذي با هماهنگي مقام قضايي دستگير، و با مشاهده مستندات موجود، به اقدام مجرمانه‌اش اعتراف کرد و در نهايت پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.
وی ضمن تاکيد بر اينکه اينگونه افراد شياد در فضاي مجازي کم نيستند گفت: کاربران در فضاي مجازي به افراد ناشناس اعتماد نکنند و مراقب اطلاعات خصوصي خود باشند و هيچ وقت تصاوير خصوصي را روي اينترنت و شبکه هاي اجتماعي بارگزاري نکنند.
رئيس پليس فتا استان يزد بيان داشت: کارشناسان پليس فتا از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس اينترنتي www.cyberpolice.ir و يا مرکز پاسخگويي به فوريت هاي سايبري به شماره تماس 096380 به صورت شبانه در جهت رفع مشکلات پاسخگوي سوالات شهروندان مي باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار