حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: دولت نباید شهرستان بافق را به علت نرخ بالای فرزندآوری، محروم از وام فرزند آوری کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه افزود: نباید به علت نرخ خوب فرزندآوری در شهرستان، وام فرزندآوری قطع شود بلکه باید مردم تشویق شوند چراکه در غیر این صورت اعتماد مردم از دولت سلب می‌شود. 

او با اشاره به فقر جاده‌ای شهرستان بیان کرد: مسئولین استان و شهرستان، کار کارشناسی بدون اعمال نفوذ و سلیقه انجام دهند و با نگاه منطقه‌ای و منفعتی تصمیم نگیرند و مصلحت عامه مردم را در نظر بگیرند.

سعادت‌فر افزود: در زمینه جاده به گونه‌ای تصمیم گرفته شود که حداقل هزینه و حداکثر فایده را داشته باشد و جاده‌ای ایمن ساخته شود. 

او گفت: بافق شهرستانی مستعد برای ساخت خانه‌های ویلایی است بنابراین در این طرح مسکن دولت، باید خانه ویلایی ساخته شود.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: شهرداری طرحی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی طراحی کرده و همه خانه‌ها ویلایی است و برای آن ۱۸۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: موافقت‌های اولیه انجام شده، اما منابع طبیعی مخالفت کرده است که دلیل آن نیز مشخص نیست که امیدواریم با وجود دلایل منطقی برای ساخت این خانه‌ها در منطقه درنظر گرفته شده، موافقت انجام و مسئله حل شود. 

خطیب جمعه بافق با تشکر از پیگیری فراجا در زمینه حجاب گفت: این لازم است، اما کافی نیست چراکه شرط موفقیت در طرح، علاوه بر همکاری و حمایت مردم و نیروی انتظامی، همکاری تشکل‌های مردمی به ویژه بسیج با نیروی انتظامی است.

او تصریح کرد: نیاز است بسیج طرحی با عنوان طرح شهدای غیرت طراحی کند تا این مسئله بی حجابی عاقلانه و عالمانه و مجاهدانه به سرانجام برسد.

سعادت‌فر با تبریک روز جهانی هلال احمر بیان داشت: متاسفانه در استان یزد تنها یک داروخانه هلال احمر وجود دارد و با وجود پیگیری ۱۰ ساله برای احداث داروخانه هلال احمر در بافق، نتیجه‌ای حاصل نشده که خوب است با حمایت مسئولان، معادن و خیران این کار انجام شود.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بومی سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: بخش اول در پیشرفت شهرستان آن است که باید استعداد‌ها و اولویت‌ها را شناخت و راه تحقق این اولویت‌ها این است که همه مردم، این اولویت‌ها را اولویت بدانند و از حاشیه سازی اجتناب کنند. 

او تأکید کرد: باید یک نهاد مردمی از افراد خبره برای نظارت بر اجرای برنامه‌ها وجود داشته باشد که در شهرستان جوان‌ها و تشکل‌های مستعدی مانند بسیج، کارگروه‌های فعال و... هستند که این‌ها باید شاخصه‌های رشد و پیشرفت شهرستان را ارزیابی و در موارد ضروری مطالبه‌گری کنند. 

او افزود: این وظیفه‌ای است که بر عهده جوانان و نوجوانان دغدغه‌مند شهرستان است چراکه با وجود ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری شهرستان در حوزه‌های مختلف، باید به بررسی تاثیر این ظرفیت‌ها در زندگی مردم پرداخته شود. 
 
امام جمعه بافق گفت: جوانان شهرستان باید مشکلات و بی عدالتی‌های موجود را اعلام کنند و نباید برخی مسئولین جلوی خبرنگار را برای بیان مشکلات حوزه زیر نظر آن‌ها بگیرد که این خلاف عدالت است. 

او تصریح کرد: هم باید رسانه‌ها میدان داشته باشند تا به حق و انصاف صحبت کنند و هم نوجوانان و جوانان باید مطالبه گری عدالت داشته باشند. 

سعادت‌فر بیان کرد: در حوزه صنایع و معادن، گاهی مصادیقی از بی عدالتی وجود دارد و گاهی مصادیقی از توهم بی عدالتی وجود دارد که باید شفاف و مرز آن روشن شود.

او ادامه داد: نکته دیگری که در بحث نظارت حائز اهمیت است، این است که ما در درون تشکیلات اداری نیز نیاز به نظارت داریم چراکه جلسات و شورا‌های زیادی داریم که حرف‌های خوبی زده می‌شود، مصوبات خوبی نوشته می‌شود، اما اجرایی نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: خوب است جلسات و شورا‌هایی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود به صورت زنده و علنی با استفاده از فضای مجازی برای عموم مردم پخش شود.

سعادت‌فر گفت: این باعث می‌شود افراد حاضر در جلسه با حواس و دقت بیشتری صحبت کنند و مردم نیز مسئولان و موضع آن‌ها را بشناسند.

خطیب جمعه بافق افزود: نکته بعد این است که باید یک فردی در ادارات این مسئولیت را داشته باشد که پیگیر مصوبات جلسات شود و قدرت اجرایی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار