امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: همچنان مردم مشکلاتی جدی اعم از فرهنگی، معیشتی و درمانی ‌ دارند که لازم است در این عرصه اقدام نتیجه بخش و با اثرات مداوم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت:  سخنرانی مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه در کنار مرقد امام و تجلیل از معمار کبیر انقلاب که با حضور پر شور مردم همراه بود لازم به توجه و ارزشمند است؛ با توجه به جمعیتی که استقبال کرده بودند حتی در استان‌ها وسیله ایاب و ذهاب هم محدود بود و بسیاری که شوق حضور داشتند نتوانستد حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه از حضور مردم در این مراسم تقدیر می‌کنیم گفت: ایمان و امید که متاسفانه دشمن هر دو را هدف قرار داده دو عامل اصلی و مهم جامعه است و باید در این عرصه هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: دشمن ایمان را با پوشش‌ها و حرکت‌های نامناسب و فعل‌ها و رفتارهای غیر مومنانه هدف قرار داده و از دیگر سو امید را هم مورد هجمه قرار داده‌اند.

مدرسی گفت: این در حالی است که دولت سیزدهم در این مدت فعالیت و کارهای بزرگی انجام داده که یکی از این اقدامات بسیار مهم حل مشکل واکسن کرونا بود و دیگری هم راه‌اندازی مجدد بیش از سه هزار کارخانه که در حال تعطیلی و نیم تعطیل بوده‌اند است.

وی به بیمه کردن رایگان بیش از شش میلیون نفر توسط دولت سیزدهم که در ده‌ها سال گذشته بیمه نبودند اشاره کرد و گفت: اجرای رتبه بندی معلمان بعد از یازده سال غفلت، کلنگ‌زنی انتقال آب از خلیج فارس به یزد، افزایش قراردادهای تجاری با کشورهای همسایه به مقدار بیش از ده برابر، لغو سند ضد قرآنی 2030 که هدفش نابودی اخلاق، فرهنگ و دین بود هم از جمله این اقدامات است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین با اقتدار هر چه تمام، کاهش 5 درصدی مالیات مراکز تولید که باعث شد تولید افزایش پیدا کند و انگیزه تولیدکنندگان نیز بالا برود و این در حالیست که 20 تا 22 درصد از مالیات‌های سال قبل که وصول می‌شد در بودجه می‌آمد و همه هم معمولا از دهک‌های پایین پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر 52 درصد در بودجه است که تمرکز روی متمولین است نه دهک‌های پایین و مالیات دهک‌های پایین بخشیده شده است.

مدرسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه جریان موشک فتاح را باید مورد اشاره قرار داد که چهار کشور بیشتر به آن دسترسی ندارند گفت: این اقدام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: با این همه اقدام، همچنان مردم مشکلاتی جدی اعم از فرهنگی، معیشتی و درمانی ‌ دارند که لازم است در این عرصه اقدام نتیجه بخش و با اثرات مداوم صورت گیرد. 

وی ادامه داد: نکته بعد سه شنبه آینده 23 ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است و پیشنهاد عمومی شدن زیارت امام رضا را در مجالس و محافل و برنامه‌های مختلف را داریم که باید دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی برای تحقق این موضوع اهتمام داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار