مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد مطرح کرد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اولویت های استان، پیوستن حداکثری فروشگاه های مواد غذایی به طرح کالابرگ الکترونیکی است و تاکنون هزار و ١٧٦ فروشگاه یزد به این طرح پیوسته اند.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 08 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا فلاحتی در سومین جلسه ستاد استانی طرح کالابرگ الکترونیک با اشاره به آغاز فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: مردم با مراجعه به فروشگاه های عضو این طرح می توانند کالاهای مشمول طرح را خریداری و از مشوق های تعیین شده برای جامعه هدف نهادهای حمایتی استفاده کنند.

وی افزود: در این طرح قیمت کالاهای مشمول به نرخ مصوب تصریح شده در قانون محاسبه شده و مردم می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای خود استفاده کنند. به این ترتیب مردم می‌توانند به صورت اعتباری حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری برای ۱۱ قلم کالای پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، پنیر، انواع شیر و انواع ماست، حبوبات و گوشت منجمد گوساله داشته باشند و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد.

فلاحتی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی سال گذشته در چهار استان به صورت آزمایشی اجرایی شد، گفت: این طرح از ۱۳ خردادماه در همه استان‌ها و در مرحله اول، برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا شد که این افراد در صورت خرید از کالاهای مشمول این طرح می توانند از مشوق افزایش ۲۰ درصدی یارانه استفاده نمایند.

وی افزود: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: یکی از اولویت های استان، پیوستن حداکثری فروشگاه های مواد غذایی به طرح کالابرگ الکترونیکی است که در این راستا تاکنون هزار و ۱۷۶ فروشگاه در استان عضو طرح شده اند.

فلاحتی با اشاره به اینکه هدف گذاری پوشش مراکز عرضه اقلام کالابرگ الکترونیکی در استان ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه است افزود: روسای ستاد شهرستانی کالابرگ الکترونیکی با استفاده از ظرفیت ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بخشداران نسبت به پیوستن حداکثر فروشگاه های سطح شهر، دهستان و روستا به طرح کالابرگ الکترونیکی اقدام نمایند.

استاندار یزد نیز در این نشست از ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد خواست تا نسبت به اطلاع رسانی گسترده به جامعه هدف خود از شیوه های گوناگون اقدام کنند.

مهران فاطمی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان های استان به عنوان روسای ستادهای شهرستانی طرح کالابرگ الکترونیکی با استفاده از ظرفیت ادارات مربوطه نسبت به ثبت نام فروشندگان در نقاط فاقد پایانه استان اقدام نمایند.

استاندار یزد تصریح کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت بازرسان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نسبت به نظارت میدانی بر فروشگاه های تجهیز شده توسط شرکت های پشتیبان به صورت روزانه اقدام و گزارش مربوطه را به دبیرخانه ستاد استان ارسال کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار