/ هشدار سطح نارنجی هواشناسی یزد/
اداره کل هواشناسی یزد با صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به تشدید ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 08 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد در تشریح وضعیت ۲ روز آینده استان پس از صدور اخطار سطح نارنجی گفت: ناپایداری های جوی از پیش از ظهر امروز پنجشنبه آغاز و تا اوایل روز جمعه ادامه داد.

سید عباس میرحسینی افزود: وزش باید شدید و گرد و خاک، رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد از جمله پیامدهای این موج جدید است که منجر به آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه در سطح استان میشود.

به گفته وی خسارت به سازه های موقت، از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستنتی از دیگر پیامدهای ناپایداری جوی طی ساعات آینده است.

وی توصیه کرد: شهروندان از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها اجتناب کرده، در سفرهای بین شهری احتیاط نموده و از فعالیت های کوهنوردی پرهیز کنند ؛ همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، خودداری کرده و از ساختمانهای در حال ساخت و درختان کهنسال فاصله بگیرند .

میرحسینی ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرک، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ و از پارک خودرو در مناطق مسقف خودداری شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی به معنای "احتمال خسارت گسترده و زیاد" در مناطق جوی مورد اشاره است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار