مدیرعامل نمایشگاه بین المللی یزد با اشاره به اینکه طرح جامع نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد تدوین شد، گفت: ۱۲ هزار متر مربع سالن جدید به فضاهای نمایشگاهی یزد افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 08 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احمد قافی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی نمایشگاه‌ها برگزار شد از تهیه طرح جامع نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح بر اساس طرح آمایش استان تدوین و طراحی شده و فضاهای مورد نیاز بر اساس ظرفیت، مساحت و اولویت‌بندی اجرا در این طرح در نظر گرفته شد.

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی یزد عنوان کرد: با توجه به سازه‌های در نظر گرفته‌شده در این طرح، مطابق با برنامه زمان‌بندی نسبت به اجرا و ساخت این واحد اقدام شده است.

وی یکی از مهمترین اقدامات پیش از اجرای سازه‌های این محل را آزمایش خاک دانست و گفت: با توجه به اینکه در گذشته در این محل نخاله‌های فراوانی ریخته شده بود، میزان بسیار زیادی از این نخاله‌ها جمع‌آوری شد تا بتوان نسبت به ساخت سازه اقدام کرد.

قافی از برگزاری 15 نمایشگاه در نیمه دوم سال 1400 خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی مشکلات زیادی در برگزاری این نمایشگاه‌ها وجود داشت اما در سال 1401 تعداد نمایشگاه‌ها را به 21 مورد رساندیم و توانستیم تحولی را در بحث کیفی نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد در زمینه‌های بسیاری توانسته رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کند که از جمله آن می‌توان به معدن، نساجی، گلخانه‌ها و بخش‌های کشاورزی اشاره کرد و همین موضوع سبب شده که نمایشگاه‌های یزد به یک برند در سطح کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای امسال هم پیش‌بینی شده که 35 رویداد با 118 عنوان نمایشگاهی برگزار شود و بتوانیم نسبت به سال‌ها‌ی‌ گذشته رشد قابل توجهی را در این بخش شاهد باشیم.

قافی از رویکرد نمایشگاه‌های استان یزد در حوزه رشد کمی و کیفی خبر داد و گفت: در حوزه کمی بحث توسعه زیرساخت‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا بتوان نمایشگاه‌ها را با کیفیت بهتر و بیشتری ارائه کرد و در این زمینه ساخت 12 هزار متر سالن در دستور کار قرار گرفته و تا دو یا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی یزد به حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه‌های استان یزد اشاره کرد و گفت: نمایندگان کشورهای خارجی بسته به نوع نمایشگاه اقدام به حضور در این نمایشگاه می‌کردند.

وی افزود: چین، ترکیه، هند، ایتالیا، استرالیا و انگلستان بیشترین حضور را در نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد داشتند و البته از سوی دیگر کشورها هم شاهد حضور خوب نمایندگان‌شان بودیم.

قافی در ارتباط با ظاهر سوله‌ موجود در نمایشگاه یزد گفت: سوله فعلی از قبل در این محل ساخته شده بود و چاره‌ای جز استفاده از آن نداشتیم اما سازه‌های جدید مطابق با طرح و بر اساس کیفیت این ساختمان احداث می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: کیفیت نمایشگاه‌ها تا قبل از 1400 با مشکلاتی روبرو بود ولی پس از آن به مرور مشکل برطرف شد و در حال حاضر شرکت‌های با کیفیت بسیار خوبی در نمایشگاه‌های استان حضور دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار