واحدهای غذایی برتر استان یزد در مراسمی به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 07 June 2023
تجلیل از واحدهای غذایی برتر یزد همزمان با «روز جهانی ایمنی غذا»

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، دکتر «بهروز حیدری» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این همایش که به مناسبت روز جهانی «ایمنی غذا» در سالن همایش‌های باقر العلوم یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالان این حوزه، گفت: قطعاً تولید در شرایط دشوار کنونی کشور به نوبه‌ی خود، جهاد و کار بزرگی است.

وی با بیان این که صیانت از ایمنی و سلامت ماده غذایی یکی از رسالت‌های دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: نقش تغذیه بر سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست لذا ایمنی غذا همواره در کنار امنیت غذا بسیار حائز اهمیت است.  

حیدری یکی از عوامل مهم جهت پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی تحمیلی به کشور را از طریق تغذیه درست، کنترل رژیم‌های غذایی و اصلاح سبک زندگی افراد ذکر کرد.

این مسئول با بیان این که تولیدکنندگان همواره تلاش دارند که محصولی باکیفیت و سالم و مورد رضایت مصرف‌کنندکان ارائه کنند، استفاده از دانش در این رابطه را مهم و دارای جایگاه ویژه‌ای خواند.

در این همایش ضمن تبیین اهداف ایمنی غذا و الزامات سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، واحدهای غذایی برتر استان معرفی و از آنها تقدیر شد. در این برنامه همچنین برخی مدیران واحدهای تولید به بیان مسائل و مشکلات حوزه تولید مواد غذایی و ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداختند.

گفتنی است؛ در حال حاضر در استان یزد ۸۸۰ واحد فعال تولید محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی وجود دارد که از این تعداد ۲۷۰ واحد غذایی، ۱۱۴ واحد آرایشی و بهداشتی و مابقی واحدهای کارگاهی کوچک هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار