سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد استان یزد از رشد ۶۰ درصدی نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 07 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «زهرا شاه‌خواجه» در این باره اظهار کرد: طی دو ماهه‌ی منتهی به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۳ نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان انجام شد ولی این عدد برای مدت مشابه امسال به ۶۷۷ مورد رسیده که در کارنامه عملکرد استاندارد یزد، رشد ۶۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: طی این مدت مجموع بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی صنعتی استان، یک هزار و ۱۳۸ مورد گزارش شده که از این تعداد، ۴۶۱ مورد آن مربوط به بازرسی از این واحدهاست و این رقم در مقایسه با عملکرد مدت مشابه پارسال که عدد ۳۵۵ مورد بوده نیز رشد ۳۰  درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول تاکید کرد: از آزمون‌های انجام شده روی نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنعتی طی این مدت، ۳۹۶ مورد با استانداردهای مربوطه منطبق بوده که در این محور از عملکرد اداره کل نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ۳۰ درصد رشد مشاهد شد.

شاه‌خواجه در خصوص روند آزمون فرآورده‌ها نیز اعلام کرد: متعاقب نمونه‌برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار، مرحله‌ی آزمون فرآورده‌ها آغاز می‌شود که ضروری است نمونه‌ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی و معتبرمربوطه را احراز کنند و در غیر این صورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع‌آوری و توقیف شده و متخلفان نیز به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط ارجاع می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار