معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با پیوند و ایجاد زمینه‌های ارتباط زندان با دانشگاه می توان به کار علمی دقیق، پژ‌وهش و تحقیق عمیق پرداخت.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 07 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد نعیمی‌نژاد در نشستی با مشاور مرکز پژوهش‌های قوه قضاییه و مجری طرح زندان ترمیمی در استان‌های منتخب کشور، اظهار کرد: ماحصل بسیاری از بزهکاری‌ها در زندان جمع می‌شود و این امر می‌تواند زمینه پژوهش علمی مناسب از عوامل جرم زا و زمینه‌های اصلاحی و ترمیمی جامعه را فراهم آورد.

وی طرح زندان ترمیمی را زمینه ساز توسعه فرهنگ مسولیت‌پذیری و در نهایت صلح و سازش میان محکومان به حبس و بزه دیدگان دانست و افزود: در اجرای این طرح تلاش می‌شود مجرم با آموزش‌های مهارتی، با متضرران جرم مشابه، ارتباط بگیرد تا علاوه بر اشراف دقیق به تبعات جرم خویش، در تسریع در مسولیت پذیری و نتیجتا مصالحه، نقش آفرین باشد و بزهکار از حالت انفعالی به فردی فعال تبدیل شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری یزد، از مرکز حامی این استان به عنوان یک ظرفیت بی بدیل برای انجام پژوهش در زندان یاد کرد و گفت: مدیریت فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان و هدایت این ظرفیت‌های علمی در مقاطع مختلف دانشگاهی از کارشناسی تا دکتری زمینه‌های پژوهشی گهرباری را برای دستگاه قضایی فراهم آورده است.

نعیمی‌نژاد به پدیده‌های جرم‌زا و زمینه‌های مهم رشد جرم و بزه در جامعه اشاره و تصریح کرد: تشکیل تیم‌های پژوهشی با ترکیبی از رشته‌های حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی و پزشکی می‌تواند ابعاد کامل جرائم و آسیب‌های اجتماعی را روشن نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار