مرکز مردمی نفس «نجات فرزندان سقط» طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستانی در تفت آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 07 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی در این مراسم ضمن قدردانی از شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهید بهشتی تفت در زمینه برنامه صیانت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار کرد: امید است با فرهنگ‌سازی مناسب و اقدامات تشویقی دولت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، شاهد کاهش موارد سقط و افزایش تولدها در شهرستان باشیم.

سید محمود واعظ پور در مراسم افتتاح مرکز مردمی نفس که به منظور نجات جان فرزندان سقط و با مشارکت خیرین در این شهرستان راه اندازی شد، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز نفس، کاهش موارد سقط‌های عمدی و جنایی است که متأسفانه در سال‌های اخیر در مناطق مختلف کشور رشد داشته است.

وی افزود: بنا بر آمار اعلام شده، در کشور ما سالانه قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار سقط رخ می‌دهد که بخشی از آن (۴۴ درصد) خود به خودی و بدون مداخله انجام و بخش دیگری از آن‌ها پزشکی است که با مداخله پزشک و برای کسانی انجام می‌شود که ادامه بارداری برای سلامتی مادر یا نوزاد خطر دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: بخش دیگر سقط‌های عمدی و جنایی است که بیش از ۵۰۰ هزار مورد در سال در کشور رخ می‌دهد و علت اصلی این موارد مشکلات و مسائل فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار