استاندار یزد با بیان این که قصور مدیریتی دستگاه‌ها در امر حفاظت از مراتع جنگل‌ها پذیرفتنی نیست، گفت: تغییر الگوهای زمانی و مکانی بارش باران و سیل پدیده‌هایی جدی هستند و برنامه ریزی برای این مخاطرات باید در اولویت کاری مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 07 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد، با اشاره به افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع در فصل تابستان، گفت: در شهرستان‌های در معرض خطر آتش‌سوزی، جلساتی با حضور دستگاه‌های مرتبط، سپاه، بسیج و جوامع محلی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت حوادث احتمالی انجام شود.

وی افزود: در مواقع آتش‌سوزی باید از ظرفیت و ادوات لجستیکی تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای مدیریت هر چه بهتر بحران پیش‌آمده استفاده شود؛ چراکه هیچ‌گونه قصور مدیریتی دستگاه‌ها و افراد در امر حفاظت از مراتع و جنگل‌ها پذیرفتنی نیست.

استاندار یزد ضمن تأکید بر انجام مانورهای آمادگی در برابر آتش‌سوزی در مراتع و نیز ارائه آموزش‌های لازم به جوامع محلی، تأکید کرد: مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران استان لازم‌الاجرا است و هرگونه قصور و اهمال دستگاه‌ها در این امر، به عنوان ترک فعل محسوب می‌شود.

فاطمی با بیان این‌که مسئله وقوع سیل کماکان پابرجا بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: تغییر الگوهای زمانی و مکانی بارش پدیده‌هایی است که با آن روبرو هستیم و ضرورت دارد که در حوزه سیل و سایر مخاطرات به صورت جدی ورود کنیم.

وی با بیان این‌که اگر این بارش‌های سال گذشته شدت بیشتری داشت، حقیقتاً با بحران بزرگی که کشته‌های زیاد و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به همراه داشت، مواجه می‌شدیم، تصریح کرد: در همین راستا ضرورت دارد طرح مطالعاتی تهیه شده در حوزه کنترل سیلاب‌ها و افزایش ایمنی، لازم‌الاجرا شده و به عنوان مبنای پیگیری، اجرا و نظارت قرار گیرد.

استاندار یزد همچنین به مباحث مربوط به قانون امهال تسهیلات مربوط به خسارت‌های حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید بانک اطلاعاتی مشمولین طرح تهیه شود تا به محض ابلاغ آیین‌نامه مربوطه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار