رییس پلیس راه استان یزد:
رییس پلیس راه استان یزد از کاهش ۱۵ درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری این استان در سالجاری و افزایش ۲۹ درصدی مجروحان، مصدومان و معلولان در همین مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" گفت: در ۲ ماه اول سال گذشته ۴۰ نفر در جاده های استان بعلت حوادث رانندگی فوت کردند که این رقم امسال به ۳۴ نفر کاهش یافت.

به گفته وی همچنین سوانح رانندگی در جاده های برون شهری استان در ۲ ماه اول سال گذشته، ۳۹۸ مجروح بر جا گذاشت که امسال به عدد ۵۱۴ نفر رسید که ۱۱۶ نفر معادل ۲۹ درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: میزان تردد در جاده های استان در ۲ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است؛ پارسال ۲۶ میلیون و ۴۵۷ هزارو ۳۱۸ مورد تردد انجام شد که این رقم امسال به ۲۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۵۴ مورد رسید.

سرهنگ حاجی ده ابادی اضافه کرد: خودرو ۷۵ درصد تصادفی های امسال در جاده های استان، غیربومی و ۲۵ درصد بومی استان یزد بودند.

جولان افراد فاقد گواهینامه و سن قانونی در جاده‌های استان

رییس پلیس راه استان یزد، یکی از معضلات موجود در جاده های استان را تردد با خودرو و موتورسیکلت از سوی افراد فاقد گواهینامه و سن قانونی اعلام کرد.

وی توصیه کرد: والدین، موتورسیکلت و خودرو خود را در اختیار افراد کم سن و سال و بدون گواهینامه قرار ندهند تا موجب ایجاد خسارت به خود و جامعه نشوند.

سرهنگ حاجی ده ابادی در مورد اوضاع جاده های استان در ۲ روز تعطیلات گذشته هم گفت: خوشبختانه در این ۲ روز حتی یک مورد گزارشی از تصادف یا سانحه واصل نشد که امیدواریم ادامه داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار