معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات جان بانوی کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات برفخانه طزرجان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: ظهر روز جمعه طی تماس مردمی‌با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر مصدوم شدن یک بانوی کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات برفخانه طزرجان (دره لابزرگ) بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان تفت و تیم واکنش سریع استان تیم پشتیبان با دو دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو و رسیدن به فرد مصدوم بوسیله تجهیزات و ست کوهستان و با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی وی را به پایین کوه و محل امن انتقال دادند.

حسینی عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

او با اعلام اینکه این عملیات از ساعت ۱۲:۴۶ دقیقه آغاز و تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه داشت و با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد تأکید کرد: کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار