مهاجران افغانستانی مقیم در استان یزد با برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی ره توسط مهاجران افغانستانی مقیم این استان در مسجد شهدا شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم یزد، علمای دینی استان و مسئولان شهرستانی برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین با گرامیداشت یاد حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) با قیام الهی خود موجب شکست طاغوت و دست بیگانگان را از ایران اسلامی کوتاه کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را مسیر نجات تمام انسان‌های آزادیخواه در نقاط مختلف جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا تحولی عظیم ایجاد کرد و همین امر موجب عصبانیت آمریکا و جهاد استکبار شده است.

حجت السلام دادآفرین گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) با انقلاب ۵۷ روحیه استکبارستیزی، قیام برای خدا و دفاع از مردم و محرومان جهان را نشان داد.

وی ساده زیستی، مردمداری و اخلاص در راه راه خدا را مهمترین ویژگی رفتاری امام خمینی ره دانست و بیان کرد: حفظ دین و ارزش‌های الهی امروز باید بیش از گذشته توسط آحاد مردم و جوانان در جامعه مورد عنایت قرار گیرد و اهداف و آرمان‌های حضرت امام راحل (ره) زنده بماند.

سینه زنی و روضه خوانی در سوگ امام راحل از دیگر برنامههای مراسم بزرگداشت امام خمینی ره در استان یزد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار