فرماندار یزد:
فرماندار یزد اظهار کرد: اتاق بازرگانی یزد این ظرفیت را دارد که با ارائه ایده‌های جدید در سطح ملی خلاق و پیشران اقتصاد باشد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «سیدمحمدرضا مدرسی» در دیدار با اعضای دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد ضمن بیان این مطلب، از تقبل مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان جهت تامین، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان توسط اصحاب اقتصاد شهرستان در نشست با استاندار قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این مدارس هر چه زودتر تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد تا فرصت‌های علمی برای نسل جوان و آینده‌سازان مملکت فراهم شود.  

وی در ادامه از اتاق بازرگانی به عنوان رکن اقتصادی استان و آبرو و افتخاری برای یزد یاد کرد و گفت: باید جهت آماده شدن این فرصت برای جوانان یزدی، میزهای اقتصادی و نوآوری تعریف و از تجارب و ظرفیت یزدی‌ها و افراد توانمند در سطح ملی برای انتقال موضوع استفاده شود.

فرماندار بر تاثیرگذاری بیشتر اتاق بازرگانی یزد بر فرآیند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی تاکید و با اشاره به ایجاد فضای نوآوری در استان، خاطرنشان کرد: باید به منظور افزایش رضایت شهروندان، طرحی در رابطه با تامین زیرساخت‌ها از محل مالیات‌های پرداختی توسط فعالان اقتصادی و تاثیرگذاری آن در منطقه، آماده شود تا در صورت فراهم بودن امکان قانونی، بخشی از مالیات پرداختی توسط مؤدّیان مالیاتی با الگوبرداری از نحوه اجرای طرح‌های زکات در طرح‌های عمرانی همان منطقه، هزینه شود.

وی در همین رابطه از  اختصاص حدود ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اولین بار از محل مالیات‌های پرداختی جهت انجام طرح‌های عمرانی در مناطق حاشیه‌ای شهر یزد و به منظور ارتقاء رفاه زندگی در این مناطق، در اواخر سال گذشته خبر داد.

 فرماندار در ادامه تاکید کرد: ذهن مدیران ما باید خلاقیت اقتصادی داشته باشد و این ذهنیت باید با گفت‌وگو و ارتباط مستمر بین دولت و  فعالان اقتصادی شکل بگیرد.

وی با اشاره به افتخارات اقتصادی یزد از گذشته، آن را حاصل تلاش پیشکسوتان اقتصادی استان خواند و گفت: امروز به دلیل ۱۲ سال تحمیل تحریم‌های سیاسی و اقتصادی با شرایط فعلی مواجه‌ایم که رفع این مشکلات نیازمند فعالیت تومان علم و تجربه است که اصحاب اقتصاد استان این توانمندی را دارند.

«مجتبی دستمالچی» رئیس اتاق بازرگانی نیز با اشاره به حضور افراد با تجربه و جوان در ترکیب دهمین دوره هیات رئیسه این اتاق، خواستار همکاری و مشورت بخش دولتی با اتاق بازرگانی در اجرای طرح‌ها و تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای و بخش صنعت شد و در این باره از آمادگی اتاق برای هرگونه همکاری با بخش‌های دولتی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار