معاون رئیس جمهور:
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری کشور و یزد کاهشی است، گفت: یزد استان پیشرو در حوزه تحقق نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت است.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محسن منصوری در جشن واگذاری سه هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که در حسینیه امیرچقماق برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم با صورت مسئله‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بهداشت و درمان و کرونا، تحریم‌ها، ناترازی انرژی و مسائلی از این دست مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: یکی از ابر مسئله‌هایی که با آن مواجه بودیم و الان هم با آن مواجه هستیم، مسئله مهم جمعیت است که می‌توان با اطمینان گفت کمتر موضوعی وجود دارد که مقام معظم رهبری تا این میزان به آن تاکید فرموده‌اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر مسئله جمعیت به صورت جدی مورد توجه قرار نگیرد در آینده‌ای نزدیک به چالش بسیار جدی تبدیل می‌شود که کشور را به چاله جمعیتی می‌کشاند.

منصوری خاطرنشان کرد: در صورتی که افزایش قطعی جمعیت در کشور محقق نشود مسائل و مشکلات بسیار سختی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سایر عرصه‌ها برای کشور به وجود می‌آید.

وی گفت: قطعا برای رفع مشکل جمعیت و افزایش فرزندآوری باید مقدماتی در جامعه فراهم شود که یکی از مهمترین این مسائل در حوزه مسکن است و امروز واگذاری سه هزار قطعه زمین در این طرح را در استان یزد داریم.

بیشتر بخوانید

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه نرم افزار و بستر قانونی کار در این دولت تشکیل شد گفت: ستاد جوانی جمعیت هم با حضور رئیس جمهور به صورت جدی برگزار می‌شود و موضوعات مرتبط با این قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصوری با اشاره به اینکه به لطف خدا در کشور یک بسیج عمومی در این حوزه به وجود آمده عنوان کرد: در حوزه اشتغال گام‌های اساسی برداشتیم و آمار و رشد نرخ بیکاری در استان‌های مختلف کشور از جمله یزد کاهشی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئله اشتغال حل شود در مسئله ازدواج تاثیر می‌گذارد و افزایش ازدواج هم کمک به فرزندآوری و جوانی جمعیت است، گفت: یکی دیگر از مسائل مهمی که در حوزه جوانی جمعیت مهم دیده شده بحث مسکن است که ریشه آن در زمین قرار دارد و در این حوزه هم اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن وظیفه دولت هاست که در قانون هم دیده شده گفت: در سال‌های گذشته با وجودی که به نزدیک یک میلیون مسکن نیاز داشتیم به میزان بسیار کمتر اقدام به ساخت مسکن شد و همین نیاز تراکم یافته سبب ایجاد تورم بسیار زیاد در این حوزه شد.

منصوری خاطرنشان کرد: به لطف خدا در نقاط مختلف کشور کارگاه‌های سازندگی در حوزه ساخت مسکن ایجاد شده و استان یزد استانی پیشرو در این حوزه است و هر جای این استان پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

وی افزود: یزد الگوی کشور در حوزه تحقق قانون حمایت از جوانی جمعیت می‌شود و این که واگذاری زمین به خانواده‌های واجد شرایط به این سرعت اجرا شده قابل تقدیر است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خودش را مصمم به تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال می‌داند گفت: خوشبختانه ساخت یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن در این حوزه آغاز شده و این روند با قدرت و قوت ادامه پیدا می‌کند.

منصوری به استقبال بسیار پرشور مردم یزد از رئیس جمهور در دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این حضور و استقبال چشم‌گیر وظیفه ما در قبال مردم را بسیار سنگین‌تر کرد و یکی از وعده‌های سفر رئیس جمهور به یزد بحث انتقال آب بود که نسبت به اجرای آن مصمم هستیم و با سرعت این پروژه را اجرایی می‌کنیم.

پروژه انتقال آب به یزد سرعت بیشتری پیدا می‌کند

مهران فاطمی در این مراسم، اظهار داشت: این مراسم به یمن ولادت با برکت امام رضا(ع) و در راستای یکی از سیاست‌هایی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده در بحث سیاست جمعیت و فرزندآوری برگزار شده است.

وی بیان کرد: بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری یکی از مهمترین سیاست‌های نظام است و مقام معظم رهبری هم تاکید فراوانی نسبت به آن فرموده‌اند.

استاندار یزد تصریح کرد: امشب به لطف خدا، یک بند از صدها بند قانون جوانی جمعیت در استان یزد تحقق پیدا می‌کند و بیش از سه هزار قطعه به خانواده‌های سه فرزندی مبتنی بر این قانون ارائه می‌شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: استان یزد به عنوان استان هدف ویلایی‌سازی در طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت معرفی شده که برکات آن برای مردم یزد خواهد بود.

وی افزود: اگر در استان یزد با دستور رئیس جمهور محترم بحث شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب که از آرزوهای دیرینه مردم بود را داشتیم، پشت صحنه تحقق این مصوبه نگاه مثبت و پیگیری مجدانه معاون اجرایی رئیس جمهور وجود داشت.

استاندار یزد ادامه داد: امروز هم معاون رئیس جمهور خبرهای خوشی برای تامین منابع لازم برای سرعت بخشیدن به این پروژه دادند که نوید بخش خبرهای بسیار خوب برای استان یزد است.

فاطمی دولت سیزدهم را دولت صادق‌الوعد دانست و گفت: تمام توانمان را به کار می‌گیریم که هر آنچه در این دولت به مردم وعده داده شده را محقق کنیم و برای این موضوع به هیچ عنوان دست از تلاش بر نمی‌داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار