آیین نکوداشت ستارگان حیات سازمان اورژانس استان یزد برای پنجمین سال متوالی همزمان با دهه‌ی کرامت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 31 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در این مراسم با حضور خدام آستان قدس حضرت امام رضا(ع) و جمعی از احیاء شوندگان در ستاد مرکزی اورژانس استان یزد برگزار شد، به نیت امام هشتم از هشت تیم احیاگر این سازمان تجلیل و تکریم شد.

دکتر «احمد دهقان» رئیس اورژانس استان یزد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: به طور متوسط هر ماه حدود ۱۰ هزار ماموریت توسط عوامل اورژانس انجام می شود که حدود سه هزار مورد از آنها مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی حوادث غیرترافیکی مانند مشکلات قلبی و تنفسی، سقوط و سایر موارد است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۶ پایگاه اورژانس در استان، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر پرسنل ستادی و عملیاتی در سازمان اورژانس استان مشغول ارائه خدمت هستند.

دهقان از انجام ۸۰ مورد عملیات احیا توسط عوامل اورژانس استان، گفت: ۱۲ مورد از این عملیاتها با موفقیت کامل همراه بوده و برخی نیز با تلاش همکاران اورژانس در جهت حفظ بافت بیماران دچار مرگ مغزی، منجر به اهدای عضو به بیماران نیازمند شده است.

وی با بیان این که وظیفه اصلی اورژانس ارائه خدمات برای حفظ حیات انسانهاست، بر آشنایی بیشتر مردم با این ماموریت‌ و وظیفه و درخواست ارائه خدمات بر همین اساس تاکید کرد و گفت: انتظار داریم افراد در هنگام تماس با اورژانس ضمن رعایت خونسردی، مشکل و آدرس محل حادثه را به صورت صحیح اعلام کنند و ضمن اعتماد به عوامل  فرماندهی اورژانس، همواره مسیر آمبولانس‌ها در حیم ماموریت باز نگه دارند.

رئیس اورژانس استان در پایان با تاکید بر این که متاسفانه اورژانس، هنوز هم سازمانی ناشناخته و نیازمند است، ابراز امیدواری کرد که خیرین نیک اندیش در حوزه‌های ساخت پایگاه اورژانس، خرید تجهیزات و خرید آمبولانس به این سازمان را یاری رسانند.

حجت السلام «علی زارع‌زاده» مشاور و مسئول امور فرهنگی سازمان اورژانس یزد در این مراسم ضمن تجلیل از حضور خادمان رضوی، از آنها خواست سلام این جمع را به آن امام رئوف برسانند.

وی ارزش کار احیا کنندگان برای نجات انسانها را بسیار فراوان خواند و از احیا شوندگان خواست تا قدر حیات دوباره خود را بدانند و از این فرصت برای بندگی درگاه حق به خوبی بهره گیرند.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و بیان خاطره توسط برخی از احیا شدگان و نیز تجلیل از تیمهای احیاکننده از دیگر بخشهای این برنامه معنوی بود.

گفتنی است؛ در این مراسم محمدرضا زارع زردینی، معین ابویی، محمود جنایی، ایمان قانع،‌ محمدمهدی شکوری، ابوالفضل صبوری، فاطمه مرادی، فاطمه دشتی رحمت آبادی، حامد فخر آبادی،‌ علیرضا مهرافشان،‌ محمدصادق کارگر، رضا سالاری پناه، احمدرضا رحمتی،‌ فاطمه امیری، سمیه زارع ارنانی، حمیدرضا ترقی نژاد سریزدی، فرشته شریعتی، علی علیخانی و مطهره کریمی، تجلیل شدند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار