نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: حقوق شهروندی همه آحاد این کشور، فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و اجتماعی و با هر دین، مذهب و قومیت، محترم است و باید مورد اهتمام مسولین امر باشد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 29 May 2023
اهتمام به حقوق شهروندی، یک اصل اساسی در کشور است

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در نشست هیئت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان یزد، اظهار داشت: حق شهروندی، یک حق عمومی است که باید توسط ارکان حاکمیت برای شهروندان یک جامعه تأمین گردد.
وی تصریح کرد: ‌همه انسان ها، مخلوق تکریم شده خداوند می باشند که فارغ از دین، مذهب، قومیت و نژاد از یک حق یکسان در جامعه برخوردارند.
این مقام قضایی، اظهار داشت: حقوق شهروندی بر مبنای کرامت انسانی برای آحاد جامعه یکسان است و حفظ و صیانت از آن موجب افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت می گردد.
وی توسعه اجتماعی و امنیت اجتماعی را در گرو رعایت حقوق شهروندی دانست و بیان داشت: قوانین مختلفی در حوزه حقوق شهروندی با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از افراد وجود دارد که اجرایی شدن آن نیازمند تلاش مضاعف است.
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در سنوات اخیر در استان یزد موارد نقض فاحش حقوق شهروندی گزارش نشده است که این به معنای شرایط کاملا مطلوب نیست اما نشان می دهد سطح التزام به رعایت حقوق شهروندی در این استان خوب است.
وی با اشاره به گزارش برخی از موارد جزئی در گزارش های نقض حقوق شهروندی، تصریح کرد: رعایت و صیانت از حقوق شهروندی تنها خلاصه در رعایت الزامات قانونی نیست و در بسیاری از موارد باید زیر ساخت ها، شرایط و اعتبار و بودجه لازم هم تأمین شود.
دهشیری بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص حقوق شهروندی تأکید کرد و بیان داشت: یک گام مهم و اساسی در خصوص حقوق شهروندی، تبیین حق شهروندی به آحاد جامعه است که نیازمند استفاده از زبان هنر و رسانه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار