رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد مطرح کرد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: ارزیابی‌های زیست‌محیطی تنها مسیر توسعه صنایع جوار معدنی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 29 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید دهقانی زاده در نشست بررسی اجرایی‌شدن طرح‌های نیروگاه و تولید ورق شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، راهبرد سنگ تا قطعه را از برنامه‌های جدی استان عنوان کرد و حلقه‌های انتهایی فولاد همچون ورق را بستر و نیاز مبرم برای حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی در برنامه تحولی یزدِ نوین دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده استان تولید ورق است، اظهار داشت: در حال حاضر در تأمین ورق برای بنگاه‌های قطعه‌سازی و ماشین‌سازی دچار مشکل هستیم.

دهقانی زاده خاطرنشان کرد: در فصل نوین مدیریت استان این مهم را به طور جد در دستور کار قرار گرفته و معتقدیم کشور به مرحله‌ای رسیده است تا از خام‌فروشی جلوگیری کند.

دهقان‌زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در کشور و به‌تبع آن در استان، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم و اصلی نظام توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد: بر اساس مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور، سالیانه حدود 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است تا رشد 8 درصدی محقق شود.

وی با بیان اینکه مسیر مهار تورم از رشد تولید بوده و اگر تولید در کشور شکل بگیرد قطعاً بخش عمده‌ای از تورم مهار خواهد شد، بیان داشت: این اتفاق نیازمند عزم راسخی است تا با ایجاد فضای مناسب، حداقل سرمایه‌گذاری‌هایی که کشور می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند از دست نرود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد باتوجه‌به اینکه استان یزد به نرخ بیکاری طبیعی مردان دست پیدا کرده است، از دغدغه استان برای وضعیت بیکاری قشر تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته‌ای سخن گفت که حاضر نیست هر شغلی را بپذیرد.

دهقانی زاده با بیان اینکه استان یزد نیازمند مشاغلی از جنس دانش و فناوری و متفاوت از مشاغل سخت یدی است، اظهار داشت: قطعاً این نیاز در حلقه‌های انتهایی فعالیت‌ها پیدا خواهد شد. ازاین‌رو حرکت به‌سوی تکمیل زنجیره‌های ارزش صنعت و معدن می‌تواند راهی برای حل مشکل دانش‌آموختگان در استان باشد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواستار محیط‌زیست انسانی سالم و به‌دوراز دغدغه برای شهروندان شد و توسعه پایدار را حق تمامی نسل‌ها دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار ارزیابی آثار محیط‌زیستی طرح‌ها (پروژه‌ها) است.

دهقانی زاده بر همین اساس توسعه صنایع جوار معدنی را تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست‌محیطی معرفی کرد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص احداث واحد ورق شرکت چادرملو پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نیازمند انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار