۷۰ هزار راس دام سبک در قالب برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی یزد روز شنبه در روستاهای مختلف شهرستان مهریز علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 28 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی با همکاری بسیج و قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی برگزار و مهریز ششمین شهرستان میزبان این اردو بود.

علی فاتحی نیا در حاشیه برگزاری این اردوی جهادی که با هدف کنترل، پیشگیری و مبازره با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مهریز برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این اردو هر هفته در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی مهریز هم گفت:در این طرح جهادی دام‌های سبک در روستاهای شهرستان مهریز خدمات واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان و بروسلوز بطور رایگان دریافت کردند.

فرحان آزاد شهرکی افزود: در این اردو چهار تیم عملیاتی با ۱۰ نفر دامپزشک حضور داشتند و بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک در شهرستان را بطور رایگان واکسینه کردند که این طرح مورد استقبال دامداران قرار گرفت.

این اردو یک روزه با حضور مدیرکل دامپزشکی یزد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مهریز و جمعی از کارشناسان و همراهی مردم در روستاهای ابراهیم آباد، مهدی‌آباد، کریم آباد و علی آباد برگزار شد.

عرصه فعالیت این اردو واکسیناسیون دام سبک روستایی، سمپاشی بدن دام، ویزیت و پایش بیماری‌های سل و بروسلوز دام به همراه آموزش به صورت رایگان و در محور قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی صورت گرفت.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار