نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: شادابی و روحیه ورزشکاری در کنار معنویت و دین معنا پیدا می‌کند و نباید این موارد را جدای از هم دانست.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 28 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اهمیت ورزش برای جوانان، اظهار داشت: در مسیر ورزش به جوانان بیشتر اهمیت داده شود و متقابلا اهمیت ورزش نیز برای جوانان تبیین شود و این مهم مستلزم توجه جدی به مقوله ورزش از دوران مدرسه است.

وی افزود: رشد روحی و معنوی، افزایش امید و شجاعت در جوانان، ایستادگی و مقاومت از جمله مواردی است که با ورزش در جوانان به وجود می‌آید، بنابراین باید توجه داشته باشیم که ورزش از مسیر و هدف اصلی خود خارج نشود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه ورزش از تقدس برخوردار است و توصیه پیامبر اسلام(ص) به برخی ورزش‌ها گواه این ادعا است، گفت: ورزش با یک تقدس و پیشینه الهی به وجود آمده است، به ویژه در کشور ما که اصل پهلوانی و جوانمردی از همان گذشته در زورخانه‌های وجود داشته است. 

وی افزود: آداب و رسومی که در زورخانه‌ها وجود داشت و دارد، هر کدام غنی از فرهنگ ایرانی اسلامی بوده که این خود بیانگر توجه ویژه گذشتگان ما به فرهنگ ورزش و پهلوانی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه خروجی نهایی از مسیر ورزش نکته‌ای مهم است که باید به آن بیشتر توجه شود، تصریح کرد: کسی که در مسیر ورزش گام برمی‌دارد از روحیه پذیرش بالایی برخوردار است و این روحیه می‌تواند در زندگی مادی و معنوی فرد بسیار تاثیرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه در مسیر ورزش باید به مسائل معنوی نیز توجه شود، عنوان کرد: نباید مادیات باعث شود که ورزشکاران از مسیر معنویت خارج شوند، شادابی و روحیه ورزشکاری در کنار معنویت و دین است و نباید این موارد را جدای از هم دانست. 

ناصری ادامه داد: اشاعه روحیه معنویت در ورزشکاران و ایجاد محیط معنوی از دیگر مواردی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد. 

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد است

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اولویت اصلی این اداره کل اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان است، گفت: امید است در حوزه عمرانی، زیرساخت‌های ناتمام در سطح استان را به اتمام برسانیم. 

زهیر حاجی‌حسینی با اشاره به جایگاه ورزش استان در کشور تصریح کرد: در زمینه ورزش‌های تیمی و انفرادی، استان یزد از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است. 

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه ورزش‌های همگانی ضعیف عمل کرده و علت آن نبود برنامه جامعی است که ورزش همگانی در میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: در راستای اشاعه فرهنگ ورزش همگانی، این اداره با همکاری شهرداری و سایر ادارات مرتبط، تلاش کرد تا برنامه جامعی را به مرحله اجرا درآورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار