اسکواش جزو رشته‌های برتر یزد؛
اسکواش یزد یكی از قدیمی‌ترین هیئت‌های استانی كشور به شمار می‌رود که از همان ابتدا یزد با قهرمان پروری در این رشته به عنوان يكی از قطب‌های اسكواش کشور مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 27 May 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، هیئت اسکواش یزد یكی از قدیمی‌ترین هیئت‌های استانی كشور به شمار می‌رود كه از سال ۱۳۷۹ کار خود را شروع کرد و این رشته ورزشی با بهره‌برداری از نخستين سالن اسكواش يزد در مجموعه شهيد صدوقی پا گرفت.
 
تربيت و معرفي قهرمانان صاحب‌نام در رشته ورزشی اسکواش و كادر اجرايی دلسوز و خوب باعث شد استان يزد از همان ابتدا به‌عنوان يكی از قطب‌های اسكواش کشور و جز سه رشته برتر استان مطرح شود.
 
اعضای مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان یزد در سال گذشته «محمدحسین نجفی» را به مدت چهار سال به‌عنوان سکاندار جدید این هیئت ورزشی انتخاب کردند و دبیری این هیئت ورزشی نیز «محمدحسین جعفری» عهده‌دار است.
 
جعفری دبیر هیئت اسکواش استان یزد، با اشاره به زیرساخت‌های خوب این رشته ورزشی در یزد گفت: زیرساخت‌های اسکواش استان یزد نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه نیز جز برترین‌ها است و دارای دو سالن اختصاصی هستیم.
 
وی افزود: سالن بین‌المللی اسکواش کوثر یزد با تجهیزات و امکاناتی که دارد از جمله سالن‌های ورزشی اسکواش برتر در سطح خاورمیانه است و نمونه این سالن در سطح ایران به ندرت ساخته شده است.
 
جعفری ادامه داد: نداشتن کورت  یا همان محل ورزش اسکواش در اکثر شهرستان‌ها مشکل اصلی این رشته در استان است که برای حل آن به حمایت و همراهی مسئولان نیاز است.
 
وی اضافه کرد: ظرفیت‌ها و علاقه‌مندان فراوانی در رشته اسکواش یزد وجود دارد که هم‌اکنون به‌غیراز شهرستان یزد فقط در اردکان کورت وجود دارد و در شهرستان تفت نیز به‌زودی سالن این رشته ورزشی راه‌اندازی می‌شود و برای توسعه این ورزش باید زیرساخت لازم در سایر مناطق استان فراهم شود.
 
دبیر هیئت اسکواش استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های این رشته ورزشی در استان گفت: رشته اسکواش یزد در رده‌های سنی پایه نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان  دختر و پسر فعالیت دارد و هم اکنون ۴۰۰ ورزشکار در استان در این رشته ورزشی به‌صورت عادی و غیرحرفه‌ای‌ای و ۵۰ ورزشکار به‌صورت حرفه‌ای فعالیت دارند.
 
جعفری عنوان کرد: رئیس هیئت اسکواش استان با توجه به توانمندی که دارد پشتیبان خوب مالی برای هیئت و تیم‌های اسکواش یزد است و لازم است مدیران ورزش استان نیز حمایت معنوی و تشویقی ویژه‌ای از این رشته و ورزشکاران داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: در یک سال اخیر ورزشکاران یزدی در این رشته ۲۰ مدال ‌بین‌المللی و تقریباً ۳۰ مدال کشوری کسب کردند و حمایت‌های معنوی و تقدیر از این ورزشکاران از سوی مسئولان  و مدیران ورزشی استان موجب دلگرمی مسئولان هیئت و ورزشکاران خواهد بود.
 
جعفری با بیان اینکه ستون‌های اصلی تیم ملی اسکواش را بازیکنان یزدی تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر نیمی از بازیکنان تیم مل بزرگسالان یزدی هستند و «نجمه بوشهری زاده» یکی از ورزشکاران یزدی نیز از اعضای تیم ملی بانوان است و در اکثر رده‌های سنی زیر ۱۹ سال دختر و پسر نیز یزدی‌ها عضو تیم ملی هستند.
 
وی با اشاره به افتخارآفرینی یزدی‌ها در مسابقات بین‌المللی کیش جونیور گفت: اسکواش بازان یزدی در مسابقات کیش جونیور به عنوان نماینده استان یزد موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز شدند.
دبیر هیئت اسکواش استان یزد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های استانی ضمن تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت رشته اسکواش در سایر مناطق استان گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن ساخت سالن اختصاصی برای این ورزش، از مسئولان درخواست داریم تا حمایت لازم را برای ایجاد زمینه و زیرساخت لازم اسکواش برای ۹ شهرستان دیگر استان داشته باشند.
 
رشته اسکواش طی چند سال گذشته بیش‌ازپیش در بین مردم شناخته شده و یزد یکی از استان‌های پیشرو کشور در توسعه رشته اسکواش و هیئت اسکواش استان نیز هیئت برتر در کشور است و در دو بحث قهرمان‌پروری و زیرساخت‌ها نیز استان یزد اقدامات خوبی انجام داده‌ که این مسیر با حمایت مسئولان و ایجاد زیرساخت‌ در تمام شهرستان‌های استان ادامه پیدا خواهد کرد و قطعاً شاهد یک تحول عظیم و بیش‌ازپیش این رشته ورزشی در کشور خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار