رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد تصریح کرد؛
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد از ورود ماشین‌های غیربومی در بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود تا به این بافت ارزشمند آسیب وارد نشود.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 27 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات از لزوم ایجاد کارگروه ویژه حمل و نقل و ترافیک بافت تاریخی با مشارکت کمیسیون‌های حمل و نقل و گردشگری شورای شهر و سایر ذینفعان مرتبط جهت مدیریت حمل‌ونقل در بافت تاریخی خبرداد و گفت: حدود ۶ هزار پارکینگ در مجموعه بافت تاریخی پیوسته یزد وجود دارد که میتوان برای پارک خودرو‌های مردم ساکن بافت مناسب باشد، اما برای وسایل افراد غیر بومی و مسافر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی‌ افزود: مدیریت پارکینگ‌های موجود در بافت تاریخی برای استفاده مناسب‌تر و مدیریت سواره‌هایی که به بافت تاریخی وارد می‌شوند نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورا تصریح کرد: هتل‌هایی که در بافت تاریخی پارکینگ ندارند، باید محلی را برای پارک خودرو مسافر درنظر بگیرند تا موجب پارک غیر اصولی خودرو‌ها در کوچه‌های بافت تاریخی نشوند.

حقیرالسادات گفت: بافت تاریخی یزد یکی از ارزشمند‌ترین معماری‌های شهر را دربر دارد و ضرورت دارد برای حفظ آن از مدیریت جامع استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار