مسئول فرهنگی کاروان کشوری دوچرخه سواری سرباز تاسردار در بهاباد گفت : برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» با حضور ۵۰ دوچرخه‌ سوار از بهاباد،‌مزار شهید نخبه امیرحسین قربانی عازم کرمان و مزار شهید سلیمانی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 26 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا شیخ زاده، مسئول فرهنگی کاروان کشوری دوچرخه سواری «سرباز تا سردار» اظهار کرد:‌ به‌ منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان عملیات بیت‌المقدس خصوصا فرمانده دلاور این عملیات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین ‌گرامیداشت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی از شهدای سانحه هوایی، برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه‌سواری سرباز تا سردار از شهرستان بهاباد عازم قبر مطهر و ‌منور سردار دلها در استان کرمان می‌شود.

وی افزود: در جریان سقوط هواپیما شاهد موضع انقلابی پدر شهید و ولایتمداری و مطیع محض بودن خانواده شهید به ولی امر مسلمین جهان بودیم.

 مسؤل فرهنگی کاروان دوچرخه‌ سواری بهاباد گفت: این کاروان ۵۰ نفره مسیر حدود ۲۶۰ کیلومتری شهرستان بهاباد تا گلزار شهدای شهر کرمان را با عبور از شهرهای بهاباد، آسفیچ، کوهبنان، زرند و چترود طی می‌کند و در پایان به زیارت قبر سردار دلها خواهد رفت.

شیخ‌زاده تصریح کرد: به‌منظور گرامیداشت دهه کرامت اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دیدار با مردم شهرهای مسیر خصوصا خانواده معزز شهیدان و در نهایت عرض ارادت به سردار شهید سلیمانی از جمله اهداف سفر سه روزه این کاروان است.

زهیر حاجی حسینی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در مراسم  بدرقه کاروان دوچرخه سواری از سرباز تا سردار دلها اظهار کرد: حماسه سوم خرداد نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

وی سالروز فتح خرمشهر را نماد از خود گذشتگی، ایثار و عزت و سربلندی نسلی  دانست که توانستند با فتح خرمشهر استراتژی جنگ را دگرگون و آن را در تاریخ پر فراز و نشیب دفاع مقدس برای همیشه جاودان کنند.

حاجی حسینی تصریح کرد: تفکر حماسه‌سازان خرمشهر، تفکری ولایی و  و تابع امر امام(ره) بود و حضور در میدان را برای پیروزی برگزیده بود که نمونه این تفکر سردار شهید قاسم سلیمانی است.

علیرضا تیموری، فرماندار بهاباد هم در مراسم بدرقه کاروان دوچرخه سواری فرهنگی ورزشی ازسربازتا سردار بهاباد ضمن گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر وگرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر اظهار کرد: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار دلها، کاروان دوچرخه‌سواری بهاباد مسافت حدود ۲۵۶ کیلومتری گلزار شهدا بهاباد تا مزار مطهر سردار دلها را رکاب می‌زنند.

وی ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این کاروان با بیان اینکه سوم خرداد یکی از ایام‌الله، روز پیروزی خون بر شمشیر و نماد پیروزی حق بر باطل در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران بود افزود: یکی از مهمترین درس‌های حماسه رزمندگان اسلام در آزادی خرمشهر قهرمان این است که می‌توان در سایه حفظ وحدت و ولایت مداری بر تمام دشمنی‌های استکبار جهانی غلبه کرد.

در مراسم بدرقه این کاروان مدیر کل ورزش وجوانان استان یزد، رئیس اداره ورزش وجوانان بهاباد، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد و جمعی ازمسئولان و اقشار مختلف مردم بهاباد حضور داشتند و شرکت‌کنندگان با حضور در جوار قبور مطهر شهدای گرانقدر شهرستان بهاباد یزد  و نثار شاخه گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار