امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: لایحه حجاب و عفاف بر‌اساس آنچه که شنیده‌هاست ‌با وضعیت فعلی اصلا حالت بازدارندگی ندارد و مجلس حتما باید در این زمینه پای محکمی را به زمین بزند.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 26 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: یکی از معروف‌ترین احادیث در جوامع روایی حدیث سلسلة الذهب هست که از لحاظ سند سلسله طلایی است و حدیث حدیثی قدسی است و این همان معنای حدیث ثقلین است که قرآن و فطرت نباید از یکدیگر جا شوند.

وی ادامه داد: در زمان امام رضا(ع) فرقه‌های مختلفی به نام اهل بیت فعالیت می‌کردند، عده‌ای واقفیه بودند و هفت امامی، عده‌ای اسماعیلیه بودند و  شش امامی، عده‌ای هم چهار امامی بودند به نام زیدیه و فرقه‌های منحرف صوفیه بودند که این‌ها به هر حال توسط امام رضا منحرف معرفی شدند و لذا ما بعد آن حضرت فرقه‌های چندانی نداشتیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه هفتم خردادماه افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1359  است عنوان کرد: به این مناسبت هر سال نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب در این ایام دیدار دارند و تاکنون نکته‌های قابل توجهی در این دیدارها مطرح شده است، از جمله اینکه قانون باید شفاف و صریح، کاربردی و همه جانبه‌نگر و قاطع باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم چنین یکی از مباحثی که همینجا باید از دستگاه قضایی و دولت نسبت به آن قدردانی کرد در رابطه با توجه به لایحه حجاب و عفاف است عنوان کرد: اما یک گلایه خیلی قوی هم وجود دارد که بر‌اساس آنچه که شنیده‌هاست این لایحه با وضعیت فعلی اصلا حالت بازدارنگی ندارد و مجلس حتما باید در این زمینه پای محکمی را به زمین بزند و جایگاه بازدارندگی این لایحه به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد تا حجاب و عفاف به شکل شایسته و مورد قبول در جامعه حاکم باشد.

مدرسی ادامه داد: گلایه رهبری از اینکه بیان کردند مسئولان به حرف‌های ما جنبه نصیحتی می‌دهند ولی مجلسی‌ها وقتی حرفی می‌زنند جنبه قانونی پیدا می‌کند؛ به این معنی است که به هر حال مجلس، دولت و مجموعه نظام و مردم به فرمایشات رهبری نگاه نصیحتی نداشته باشند بلکه باید نگاه ولایی داشته باشیم و این گلایه بسیار روشنی بود که باید از نگاه ولایی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: اوقات فراغت به سه بخش تفریحی، آموزشی و مهارتی تقسیم می‌شود و ضرورت دارد برای این سه بخش  خروجی سازنده و بالنده تعریف کرد.

وی گفت: از سوی دیگر هزینه‌های کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار زیاد است که البته مدیریت این موضوع هم راهکار دارد، صنایع مادر بخشی از آن را متقبل شوند، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه نیروهای خود را حمایت و پشتیبانی کنند، مساجد، سپاه و بسیج نیز در این صحنه حضور پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار