رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد: گفت: افزایش بی رویه قیمت‌ها در برخی موارد قابل توجیه نیست.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 25 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزدگفت: علی رغم تلاش‌های گسترده‌ای که توسط دستگاه حاکمیتی استان به صورت جهادی و شبانه روزی در حال انجام است، ولی در عرصه بازار و اقتصاد برای مردم دستاورد مناسبی نداشته است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب، سال جدید را سال مهار تورم و رشد تولید نامیده اند، اما با گذشت بیش از دو ماه از سال و با روندی که در برخی بخش‌ها و کالا‌ها در حال انجام است بسیاری اقلام روند صعودی گرفته و روز به روز در حال افزایش است. گویا پیام سال را برعکس دریافت کرده اند و در حال برنامه ریزی برای مهار تولید و رشد تورم در شهر و استان و کشور هستند.

او می‌گوید: در تحقق شعار سال، اولین بخشی که باید گام بردارد حاکمیت است. مادامی که دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان در قبال خدماتی که به مردم می‌دهند تعرفه سال جدیدشان در مقایسه با سال گذشته افزایش فزاینده‌ای داشته باشد نمیتوان انتظار داشت که کارخانه دار یا تولیدکننده در خصوص محصولی که تولید می‌کند یا خدماتی که ارائه میدهد هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشد ما باید مهار تورم را ابتدا از دستگاه‌های دولتی، خدمات رسان، شهرداری‌ها شروع کنیم بعد از بخش خصوصی، مردم و شهروندان انتظار داشته باشیم که افزایش قیمتی در قبال خدماتی که ارایه میکنند نسبت به سال گذشته خود نداشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای مهار تورم و رشد تولید دستگاه‌های حاکمیتی و خصوصی باید با تعامل و هماهنگی تلاشی مضاعف داشته باشند. تا مردم امیدوارانه و با اشتیاق، همراهی و همدلی خود را با نظام داشته باشند.

نیکونژاد در پایان تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های بازرسی و نظارتی در این خصوص ورود کنند و از افزایش بی رویه تعرفه خدمات در بخش دولتی مثل بیمه، مالیات، تعرفه‌های آب برق، گاز و ... و همچنین کالا‌های تولیدی توسط بخش خصوصی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار