استاندار یزد مطرح کرد:
استاندار یزد بر ارتقای سواد سلامت جامعه با ارائه آموزه‌های این حوزه به مردم در راستای مردمی سازی و جلب مشارکتهای مردم در قابل برنامه تحولی دولت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 25 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «مهران فاظمی» در سی و نهمین اجلاس روسای سازمان اورژانس کشور که طی مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال برگزاریست، عوامل اورژانس را جزو سربازان گمنام عرصه سلامت کشور خواند.

وی یکی از شعارهای دولت و برنامه‌های تحولی دولت را مردمی سازی و مشارکت دهی مردم در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم سازی ذکر کرد و گفت: در این راستا آموزش‌ فوریت‌های پزشکی به عموم مردم یک ضرورت و نکته طلایی است.

استاندار با اشاره به این که در حالی متوسط سواد مردم در حوزه سلامت و آموزه‌های بهداشتی آنان در دنیا بیش از ۷۰ درصد است، این رقم در کشورمان کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: اگر مردم ابتدایی‌ترین آموزه‌ها در این حوزه را فرا بگیرند شاهد کاهش حجم فعالیت‌های سازمان اورژانس خواهیم بود و در این رابطه با ایجاد همیار اورژانس همانند طرح همیار پلیس می‎توان تحول بزرگی رقم زد.

وی با اشاره به حضور به موقع عوامل اورژانس در حوادث و انتقال مجروحان به مراکز درمانی در زمان طلایی، ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم آمار تلفات در اورژانس‌های پیش بیمارستانی کاسته شود تا زحمات همکاران اورژانس نیز به هدر نرود.

فاطمی در پایان از خانواده‌های عوامل اورژانس کشور نیز قدردانی کرد و گفت: جنس کار عوامل اورژانس به نحوی است که باید همگی، قدردان خانواده‎های این عزیزان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار