رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هنر تئاتر، یک ظرفیت ارزشمند برای انتقال مضامین بلند، مفاهیم غنی و ارزش های معنوی به مخاطب است که در ارتباط مستقیم هنرمند و مخاطب جریان می یابد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 25 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه اجرای نمایش «دل لزره» در جمع هنرمدان تئاتر و میهمانان مدعو نمایش، هنرهای نمایشی را از جمله هنرهای تأثیر گذار دانست و اظهار کرد: با هنر نمایش می‌توان ارزش های اجتماعی را به فرهنگ تبدیل کرد.

وی با اشاره به محتوای نمایش دل لرزه و ارتباط آن با اهداف و برنامه های دستگاه قضایی، افزود:‌ اجرای احکام قصاص نفس به نظر اولیاء دم و صاحبان حق بستگی دارد که می‌توانند درخواست اجرای حکم قصاص نفس را داشته باشند و هم می توانند بر اساس توصیه های دینی و اخلاقی گذشت کنند از قصاص چشم بپوشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: گرچه حق مسلم اولیاء دم، که شرع و قانون در اختیار او قرار داده قصاص می باشد اما باید توجه داشت که چقدر می توان با عفو و گذشت، موج مهر و عطوفت و مهربانی در جامعه ایجاد کرد.

دهشیری به برخی از تعارضات موجود در متن نمایش با واقعیت های قانونی اشاره کرد و گفت:‌ پرداختن به موضوع عفو و گذشت در قالب یک روایت اجتماعی که بسیار می‌تواند در مخاطب اثر گذار باشد کار بسیار پسندیده‌ای است، اما باید توجه داشت روایت داستان با مسائل قانونی در تعارض نباشد.

وی استفاده از یک مشاوره حقوقدان در تنظیم متن های روایی که به مسائل قضایی و شبه قضایی می‌پردازد را ضروری دانست و ابراز داشت: وقتی در متن نمایش، قرار است به یک موضوعی که ابعاد حقوقی و قضایی دارد پرداخته شود بهتر است از یک حقوقدان نیز مشورت گرفته شود تا اطلاعات غلط به مخاطبان ارائه نگردد.

شایان ذکر است تئاتر دل لرزه روایت گر داستان خیرمشهدی است که به بهانه انتخابات شورای شهر به حوزه آزادی زندانیان و پس از آن وساطت جهت آزادی یک زندانی محکوم به قصاص نفس وارد می شود و در این مسیر درگیر حوادث و اتفاقاتی می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار