رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تاکید بر اینکه برای استفاده هرچه بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی باید زیرساخت‌ها تقویت و تکمیل شود، گفت: بیش از ۱۷۰ سرپناه جدید در ایستگاه‌های اتوبوس شهر یزد نصب شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «مهدی فعالی» در این باره اظهار کرد: در سطح شهر یزد بالغ بر ۸۵۰ ایستگاه اتوبوس وجود دارد که به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی خدمات رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ مورد از این ایستگاه ها با این مشکل مواجه بود که فاقد محل نشیمن یا سرپناه ایستگاه بود که بالغ بر ۵۰ درصد از کل ایستگاه‌های شهر را تشکیل می‌داد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با تاکید بر اینکه رویکرد شهرداری یزد فرهنگ سازی افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی است، گفت: زمانی که ما قصد داریم مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها دعوت کنیم، باید امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای این موضوع را هم تامین کنیم.

فعالی نخستین امکانات مورد نیاز برای این منظور را ایستگاه‌های اتوبوس دانست و خاطرنشان کرد: ایستگاه های اتوبوس باید به گونه ای باشد که در زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس، در معرض آفتاب و یا بارش مستقیم قرار نگیرند.

وی ادامه داد: به همین دلیل و در راستای تامین این زیرساخت‌ها، سرپناه‌های جدید برای ایستگاه‌های اتوبوس در شهر یزد طراحی و ساخته شد و در محلهای در نظر گرفته شده نصب شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، تعداد سرپناه‌های مربوط به ایستگاه‌های اتوبوس که در سال گذشته نصب شده را بالغ بر ۱۷۰ مورد دانست و افزود: یکی دیگر از مباحثی که در ارتباط با این ایستگاه‌ها مد نظر بود بحث سیما و منظر شهری بود.

فعالی با تاکید بر اینکه بحث نصب سرپناه در ایستگاه‌های اتوبوس به صورت جدی در دستور کار سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد قرار دارد، افزود: به عنوان نمونه در بافت تاریخی شهر یزد که علاوه بر شهروندان پذیرای مسافران نوروزی است، ایستگاه‌های متحدالشکل نصب شده است.

وی گفت: در بافت تاریخی و دیگر نقاط شهر یزد علاوه بر اینکه مردم از ایستگاه‌های اتوبوس برای حمل و نقل عمومی، به عنوان محلی برای استراحت هم استفاده می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: برنامه شهرداری و سازمان حمل و نقل شهردار یزد بر این است که تا پایان این دوره شورای اسلامی شهر یزد، تمامی ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر را به حداقل امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز تجهیز کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار