رئیس نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ:
رئیس نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان این که جذاب ترین بخش هلال احمر در ایران خانه هلال است، گفت: در حال حاضر 6500 خانه هلال در کشور فعال است و بنا داریم از آنها حمایت کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، عطا مرتضی محمد دورانی در جریان سفر به این استان، با حضور در مراسم افتتاح دوره آموزشی روسای خانه هلال استان یزد، اظهار کرد: خرسندیم که در جمع داوطلبین هستیم و از تجربیات شما بهره می‌گیریم، این نخستین سفر من به استان یزد است و از مهمان نوازی مردم خوشحال هستیم.

وی با بیان این‌که در سال گذشته سیل و خشکسالی و مهاجرین افغان در کشور را داشتیم و ۱۳ کمک اضطراری در ایران اتفاق افتاد، افزود: وقتی با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کردیم تاکید کردیم باید به خانه‌های هلال کمک کرد، در حال حاضر ۶۵۰۰ هلال در کشور فعال است، ایده این خانه های هلال در دنیا وجود دارد و بسیار جذاب است.

رئیس نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: جذاب ترین بخش هلال احمر در ایران خانه هلال است و آن چه اروپاییان فکر می کنند ما انجام داده ایم، خانه های هلال جامعه محور است و داوطلبین در خط مقدم حضور دارند.

دورانی تصریح کرد: در عرصه بین الملل وقتی راجع به بلایای طبیعی صحبت می کنیم ایران رتبه ششم را دارد و هر سال شدت آن بیشتر می شود، فراوانی بلایای طبیعی در ایران، نقش خانه های هلال را به عنوان پاسخ دهنده های اولیه پررنگ می کند.

وی موثر ترین واحد در هلال احمر را خانه‌های هلال دانست و بیان کرد: جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ تلاش می‌کنند منابع مالی برای تجهیز خانه‌های هلال را در اخیار بگذارند، هدف این است برای تاسیس ۳۸ هزار خانه هلال در ایران داشته باشیم و این منابع مالی عظیمی را می‌طلبد و امکان تجهیز آنها سخت است.

رئیس نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ تصریح کرد: تلاش می‌کنیم حداقل امکانات آموزشی در اختیار داوطلبین قرار بگیرد و آمادگی لازم را داشته باشند، در سال گذشته دیدارها و بازدیدهای زیادی از مناطق داشتیم که تحت تاثیر بلایای طبیعی بودند.

دورانی ادامه داد: تجاربی که از حضور موفق خانه‌های هلال داشتیم را به بسیاری از کشورها معرفی کردیم و توانستیم در سه ماه ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس کمک مالی بگیریم و در اختیار خانه‌های هلال برای تجهیز و آموزش هزینه کنیم.

وی با بیان این که وقتی کشورهای بین المللی با نمونه‌های موفق خانه‌های هلال آشنا شوند می توانیم منابع مالی بیشتری را دریافت کنیم، گفت: نقش اصلی فعالیت ها را داوطلبان برعهده دارند، ما نمونه های موفقی را در یزد دیده ایم، این تبادل تجارت می تواند بین خانه های هلال اتفاق بیفتد هر خانه هلال نقشه ای از تجربیات است و می تواند هر خانه جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد.

دورانی در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم این تجارب را منتقل کنیم، در این راستا نیازهای خانه های هلال باید احصا شود و دفتر ما به روی پشنهادات داوطلبین باز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار