مدیرکل دامپزشکی استان یزد از واکسیناسون رایگاه 10 هزار رأس دام سبک در اردوهای جهادی دامپزشکی بهاباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی یزد در جریان سفر خود به بهاباد، با اشاره به اهمیت آغازبکار رزمایش جهادگران دامپزشکی در شهر و روستاهای بهاباد، اظهار کرد:‌ این طی رزمایش طی دو روز در روستای کم برخوردار آسفیج از توابع شهرستان بهاباد اجرا شده است.

وی افزود: سم پاشی محل دام، مبارزه با انواع بیماری های دام، واکسیناسیون، ذبح شرعی و آموزهای ترویجی از جمله اقدامات انجام شده توسط جهادگران دامپزشکی در بهاباد است.

فاتحی‌نیا با بیان این‌که در این دوره رزمایش شش اکیپ تخصصی از متخصصان دامپزشکی مشارکت دارند، گفت:‌ نقش اردوی جهاد دامپزشکی در کنترل و مهار بیماری‌های دامی را بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل دامپزشکی یزد در ادامه حفظ دام عشایری و دامداران را یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره کل در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به نزدیک شدن فصل گرم سال و افزایش انگل های خارجی بدن دام نظیر کک و کنه، سمپاشی بدن دام باید ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و در اردوی جهادی دامپزشکی خدمات رایگان به دامداران ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش داده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار