مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: تمام افراد 18 تا 50 سال فاقد بیمه با هر حوزه شغلی می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدجواد رحیمی‌نسب در نشست خبری که به منظور سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید بیش از پیش به جامعه هدف معرفی شود.

وی حمایت از روستاییان و عشایر را مهمترین و جدی‌ترین اولویت این صندوق دانست و افزود: حمایت اولیه این صندوق فقط برای روستاییان و عشایر بوده و در حال حاضر با گسترش جامعه هدف تمام افراد جامعه از ۱۸ تا ۵۰ سال سن که فاقد بیمه هستند می‌توانند عضو این صندوق باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با بیان این که ۲۳۰ شغل مرتبط با کشاورزی می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند، گفت: کلیه افراد ساکن در روستاها، کلیه کشاورزان غیرساکن در روستا، کلیه رانندگان حامل بار و متقاضی کارت هوشمند رانندگی، کلیه پرسنل سازمان های نظام مهندسی کشاورزی، کلیه قالیبافان، ۵۱۶ مشاغل خانگی، کلیه دانشجویان و محصلین از دیگر خدمات این بیمه است.

رحیمی‌نسب با بیان این‌که افراد دارای شرایط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال که فاقد هرنوع بیمه است می توانند با پرداخت حق بیمه ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای خود سابقه بیمه ثبت کنند، تصریح کرد: کلیه اعضای فعال بسیج نیز می توانند عضو رسمی این صندوق شوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته این صندوق بسیاری از اولین‌ها را تجربه کرده که شامل ارائه بیمه تکمیل درمان ویژه مستمری بگیران، پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات، افزایش ۴۳ درصدی حقوق مستمری بگیران، جذب بالغ بر ۳۱۸ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر یزد نیز در خصوص جایگاه این استان خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار ۶۲۲ نفر در استان یزد عضو این صندوق هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۴۶ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

رحیمی‌نسب با بیان این‌که در این صندوق ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و مابقی آن توسط بیمه شده پرداخت می‌‌شود، اظهار کرد: عضویت در این صندوق دارای ۱۰ سطح بیمه‌ای و خدمتی است که از ماهانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان با مستمری یک میلیون تومان شروع و تا ماهانه ۳۵۵ هزار تومان حق بیمه با مستمری هفت میلیون ۱۰۰ هزار تومان به پایان می‌رسد.

وی ظرفیت سطوح ۹ و ۱۰ صندوق بیمه روستاییان را محدود دانست و بیان کرد: تمام سطوح مستمری بیمه صندوق روستاییان امسال ۶۰ درصد افزایش درآمدی داشته است.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر یزد گفت: در سال گذشته ۶۷ درصد بانوان و آقایان ۳۳ درصد با میانگین سنی ۳۵ سال عضو این صندوق در استان یزد شدند.

رحیمی نسب با بیان این‌که سطح ۱۰ درآمدی این صندوق با حداقل حقوق کارگری تأمین اجتماعی برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: ۲۸ کارگزاری در سطح استان یزد فعال هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار