مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی ۲۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد در دو ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید مسعود عظیمی در جمع اصحاب رسانه استان  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد:‌ به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی  از ابتدای سال جاری تاکتون ۲۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۵۸ میلیارد و ۱۵۵میلیون ریال تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۳۴ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با اشاره به نوع محکومیت این مددجویان تصریح کرد:‌ از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۲۱ مددجو مربوط به محکومین مالی و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به پرداخت نفقه بودند.

عظیمی ضمن تقدیر از زحمات  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۶ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۷ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۵ مددجو زن و ۱۸ مددجو مرد بودند .

وی  از اجرای پویش بخشش کریمانه به مناسبت دهه کرامت خبر داده و افزود: در دهه کرامت ستاد مردمی اقدام به برگزاری پویشی نموده تا بتوانیم از تاریخ سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) زمینه آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده و جامعه را فراهم نماییم.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با اشاره به این‌که  یکی از مهمترین اهداف ستاد مردمی دیه جلوگیری از افراد با محکومیت های مالی به زندان است خاطرنشان کرد:  برای دست یابی به این مهم میبایست کلیه دستگاه ها بسیج گردند زیرا آموزش و فرهنگ سازی، قدم اول جلوگیری از ورود افراد به زندان است.

وی ضمن تقدیر از نیکوکاران و خیرین دارالعباده گفت: همرمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) طی برگزاری آیین، زائرین سرزمین وحی در اقدامی زیبا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را که از بخشی از هزینه ولیمه سفر خود صرف نظر کرده و آن را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دادند که این اقدام خود نشان از ترویج فرهنگ گذشت در میان مردم این استان است.

عظیمی یادآور شد: ستاد مردمی دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که فعالیت امداد رسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین  می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار