امام‌جمعه ابرکوه گفت: وزیر میراث باید با سفر به ابرکوه گذشته‌اش را جبران کند و تصمیمات ویژه‌ای برای شهری که مقام معظم رهبری آن را شهر کهن نامیدند، اتخاذ کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 24 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه با اشاره به پیش رو بودن هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: امیدواریم وزارت میراث بتواند میراث دار ارزش‌های معنوی، دینی و اخلاقی جامعه باشد و سنت‌های حسنه زندگی پاک گذشتگان را ترویج کند تا ملت ما از بحران غرب‌زدگی در سبک زندگی فلاکت‌بار امروز نجات یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: شهرستان ابرکوه گنجینه پربهای میراثی و میراث دار نیاکان صالح و آیینه تمام نمای فرهنگ و تمدن اسلامی ایران‌زمین است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: گلایه پیاپی بنده از وزیر میراث این است که چرا شهری را که حامل آثار منحصربه‌فرد تاریخی است نادیده گرفته و پس از اعتراضات مکرر، برای پاسخگویی به مطالبات مردمی، نماینده می‌فرستد. وزیر میراث باید با سفر به ابرکوه گذشته‌اش را جبران و تصمیمات ویژه‌ای برای شهری که مقام معظم رهبری آن را شهر کهن نامیدند، اتخاذ کند.

حسینی در راستای معرفی میراث کهن ابرکوه، گفت: یکی از ابنیه مغفول میراثی، مقبره عزیزالدین نسفی است که اهل نسف و ازبکستان امروز بوده است. وی در قرن پنجم هجری به بخارا، خراسان، اصفهان، شیراز و سرانجام به ابرکوه سفر کرد و صاحب آثار علمی فرهنگی فاخری است که او را شهرت جهانی داده و کتاب انسان کامل را در ابرکوه نوشته است.

وی اضافه کرد: حاکمیت مذهب حنفی در نسف (زادگاه عزیزالدین)، موجب توهم حنفی بودن وی شده؛ اما با آمدن او به ایران و سرانجام به ابرکوه، قطعاً متبصر شده و قرائن و شواهد گویا است که گرایش شیعی داشته و مانند بسیاری دیگر در آن جو اختناق، تقیه می‌کرده است.

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: در همین راستا انتظار داریم تا مجموعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کنگره‌ای شایسته برای این شخصیت فاخر ترتیب دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار