رئیس کل دادگستری یزد:
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی قضایی پس از 20 سال در استان یزد گفت: باید از این ظرفیت ایجاد شده در جهت تقویت دستگاه قضای استان و خدمت بهتر به مردم بهره برد.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 20 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در نشست کمیسیون برنامه ریزی آموزش دادگستری کل استان، اظهار کرد: برگزاری اولین دوره کارآموزی قضایی در استان یزد در سال ۱۳۸۲ خیر و برکت زیادی را برای استان و حتی کشور به همراه داشت که حضور کارآموزان آن دوره در پست های مهم مدیریتی قضایی در سراسر کشور گواهی بر این مدعا و کیفیت دوره آموزشی است.

وی افزود: در این دوره برنامه ریزی و سعی شده با حساسیت اساتید ویژه و نخبه‌ای از کشور و استان انتخاب و در کنار مباحث تئوری به مباحث عملی هم اهتمام خاصی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: آموزش قلب تپنده دستگاه قضا و قوام دستگاه قضا به قاضی مجرب است و تربیت قاضی مجرب از طریق تعلیم و تربیت به دست خواهد آمد.

دهشیری تصریح کرد: رویکرد جدید دستگاه قضا استان در حوزه آموزش آگاه سازی عمومی با سبک نوین است که در این مسیر باید از ظرفیت رسانه ها در حوزه آموزش عمومی با نگاه تخصصی بهره برد.

وی بر لزوم رصد و ارزیابی دوره‌های آموزشی در حوزه قضایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید دوره‌های آموزشی با رویکرد اثرگذاری آن در مجموعه برنامه‌ریزی و در پایان خروجی آن برای سیستم بررسی شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تناسب باید بین دوره آموزشی  ضمن خدمت و نیازمندی مجموعه در حوزه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در پایان بر لزوم ارتباط موثر بادانشگاه و حوزه‌های علمیه در حوزه‌های مختلف آموزشی تاکید و خاطرنشان کرد: این ارتباط ها باید دو سویه و در جهت حل معضلات و آسیب های اجتماعی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار