مدیر مخابرات منطقه یزد از افتتاح ۹۵ طرح مخابراتی در استان با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان همزمان با هفته ارتباطات خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 18 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «محمدرضا زارع» به مناسبت روز جهانی مخاربرات و جامعه اطلاعاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷۸ طرح با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان افتتاح شده و برای هفته ارتباطات امسال نیز ۹۵ طرح در بخشهای مختلف با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۴۵ درصد است و استان از این حیث همواره رتبه‎های سوم یا چهارم کشور را دارد و در بخش تلفن همراه نیز با ضریب نفوذ ۱۲۰ درصدی، رتبه چهارم کشور را داریم.

زارع مشغول بکار تلفن ثابت در استان را بالغ بر ۵۷۳ هزار شماره خواند و افزود: در سال گذشته ۹ هزار شماره تلفن ثابت به دلیل غیرفعال بودن تخلیه شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در بخش فیبر نوری ۴۰ کیلومتر دیگر در سال گذشته به شبکه فیبر نوری استان اضافه شده و عملکرد خوبی در این رابطه داریم.

وی در بخش تلفن همراه نیز اعلام کرد: در مجموع دو هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده‌های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی استان تحت پوشش تلفن سیار هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به فعالیت ۲۸۰ سایت دیتا در استان، گفت: در حال حاضر  ۱۳۶ هزار مشترک ADSL  فعال در استان وجود دارد و سهم مخابرات از از مشترکان اینترنت خانگی ۶۹.۴ درصد است.

وی با بیان این که خوشبختانه تمام روستاهای بیش از ۱۰۰ خانوار دارای ارتباط هستند، گفت: بالغ بر ۱۶ هزار مشترک در روستاهای استان نیز از سرویس ADSL  خانگی برخوردار هستند.

زارع از طرح‌های مهم مخابرات استان را پیگیری اجرای طرح نجما(توسعه فیبر در منازل) در استان خواند و تصریح کرد: این طرح از سال ۱۳۹۵ در استان آغاز شده و در این راستا تاکنون ۲۰۴ هزار متر فیبرنوری اجرا و افزون بر سه هزار و ۴۰۰ مشترک از سرویس تانوما (FTTH) برخوردار شده‌اند و امیدواریم ۶۰ هزار مشترک تا پایان سال آینده از این سرویس برخوردار شوند.

مدیر مخابرات منطقه یزد در پایان عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های کشوری در تمام زمینه‌های مربوط به تلفن سیار، رتبه اول کشور را در اختیار داریم و در وضعیت نگهداری و توسعه عملکرد موفقی داشته‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار