رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار نفر در اداره ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان مشاوره حقوقی و کیفری دریافت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش سی درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 18 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، یدالله جعفری در نشست قضایی یزد اظهار داشت: از تعداد کل مشاوره‌ها، 21 هزار و  882 نفر به صورت حضوری و 5 هزار و 592 نفر به صورت تلفنی مشاوره گرفته‌اند که نسبت به سال 1400 به ترتیب رشد27 و47 درصدی داشته است.

وی افزود: باهدف توانمندساختن مراجعه کنندگان به مراجع قضایی و جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه جانبه آنها که از وظایف اداره ارشاد و معاضدت قضایی بوده و در راستای بهره گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعین بی بضاعت در سال گذشته یک هزار 757 نفر وکیل باحضور در اداره مذکور نسبت به ارائه مشاوره به مراجعین اقدام نموده‌اند. 

این مقام مسئول گفت: با توجه به مشاوره‌های صورت گرفته و ارایه راهکارهای غیرقضایی تعداد 2 هزار و 461 نفر از ارائه دادخواست به دستگاه قضا انصراف دادند. 

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه‌های فیمابین این دادگستری با اداره‌های بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیادشهید و موارد ارجاعی توسط دفترامام جمعه یزد در سال 1401 تعداد 646 فقره وکیل معاصدتی برای پیگیری پرونده‌های افرادبی بضاعت و نیازمند معرفی شده  که نسبت به سال 1400 رشد 100 درصدی داشته است. 

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد خاطر نشان کرد: با عنایت به تفاهمات فیمابین، با اتاق اصناف و خانه کارگر استان یزد یک نفروکیل به صورت یک روز در هفته به مراجع مذکور جهت ارشاد و معاضدت قضایی و پاسخگو بودن به سوالات حقوقی و قضایی صنف مربوطه معرفی شده که باتوجه به مراتب مذکوربا ارایه مشاوره صحیح وبه موقع و نیز فعالیت‌های برون سازمانی، ضمن رعایت حقوق مراجعین، می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار