مدیر پایگاه میراث فرهنگی اردکان گفت:‌ همزمان با روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی، دو رویداد «جشنواره دست پخت‌های اردکانی» و «تور موزه گردی» طی دو روز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ 17 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نجمه نادری، مدیر پایگاه میراث فرهنگی اردکان اظهار کرد:‌ به مناسبت هفته میراث فرهنگی و به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری و میراثی این شهرستان بنا داریم یک سری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی با موضوعات مختلف در سطح شهرستان اردکان برگزار کنیم.

وی مشارکت اقشار مختلف در برگزاری رویدادهای میراثی را لازمه تأثیرپذیری بیش از پیش برنامه‌های در دستور کار دانست و افزود: از عموم شهروندان به ویژه نخبگانی اردکانی برای مشارکت در تدوین و اجرای جشنواره های مختلف در این کهن شهر ایران دعوت می‌کنیم.

نادری با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌های مختلف گردشگری و میراثی در اردکان، گفت: این شهرستان دارای منحصربفرد ترین بناهای تاریخی است که باید به طور کامل و دقیق به تمام مردم استان، ایران و جهان معرفی شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی اردکان برگزاری دو رویداد «جشنواره دست پخت‌های اردکانی» و «تور موزه گردی» را از جمله اقدامات در دستور کار میراث فرهنگی اردکان در هفته جاری دانست و بیان کرد:‌ جشنواره دست پخت‌های اردکانی با مشارکت جامعه محلی و طی دو روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در محل بافت تاریخی اردکان برگزار می شود.

وی افزود:‌ علاقمندان به شرکت در جشنواره دست پخت‌های اردکانی می‌توانند طی امروز و فردا از ساعت ۱۸ تا ۲۲ میهمان اردکانی شده و با دست پخت‌های سنتی این کهن شهر آشنا شوند.

نادری در پایانی خاطرنشان کرد:‌ تور موزه گردی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه‌ها همزمان با جشنواره دست پخت‌های اردکانی در سطح شهرستان اردکان و با حضور اقشار مختلف بومی و غیربومی برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار