فرزندانتان را با دیگران مقایسه نکنید
یک مشاور تحصیلی با اشاره به این‌که شروع فصل امتحانات مدارس همواره با استرس دانش‌آموزان همراه بوده است گفت: همراهی والدین در بهبود روند برگزاری آزمون و کسب نمره مناسب فرزندانشان اثرگذار است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 14 May 2023

برنامه‌ریزی منطقی، موثرترین راهکار کاهش استرس امتحان است

 

یوسف صباغی روانشناس و مشاور تحصیلی در استان یزد اظهار کرد: استرس و اضطراب همواره در مدت زمان آغاز امتحانات تا اتمام آن در مدارس همواره دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده و گاهی موجب نگرانی والدین و اعضای خانواده نیز شده است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از دانش‌آموزان دقیقه نودی هستند افزود:‌ این روش اصلاً درست نیست و شب امتحانی بودن باعث ایجاد استرس خستگی و عدم تمرکز می‌شود و باید این افراد با برنامه‌ریزی برای مطالعه‌‌ی خود به کاهش استرس امتحان کمک کنند.

صباغی بابیان این‌که  استفاده از برنامه‌های مدون و داشتن برنامه‌ریزی اصولی می‌تواند دانش‌آموز را در دستیابی به آرامش و همچنین کسب نمره مطلوب یاری کند تصریح کرد: مشارکت والدین و کمک به ایجاد محیطی امن و راحت برای دانش‌آموزان در منزل می‌تواند آنها را در خواندن بهتر دروس کمک کند.

این مشاور تحصیلی  خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر می‌خواهید امتحانات خوبی را سپری کرده و تابستانی خوب وخاطرات خوشی داشته باشید و به ورزش، تفریح و مسافرت برسید، در زمان برگزاری امتحانات مواردی که می‌توانند به شما کمک کنند را رعایت کنید.

صباغی خاطرنشان کرد: مشخص کردن هدف با برنامه‌ریزی، تقسیم ساعات روز برای مطالعه درسی و استراحت و غیره، کمک خواستن از مدیر و دبیر مربوطه در مدارس برای اطلاع از روش‌های مطالعه و خواندن دروس در محیطی مناسب از نظر نور، صدا، گرما و سرما می‌تواند به دانش‌آموزان در ایجاد آرامش و کسب نمره مطلوب در آزمون و موفقیت آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در ایام امتحانات با مصرف غذاهای دلخواه و تناول میوه‌های فصل، خود را سرحال و با نشاط  نگه دارند و  سعی کنند مطالعه با تمرکز و بدور از حواس پرتی داشته باشند.

این روانشناس با بیان این‌که والدین نقش بسیار مهمی در رابطه با فرزندانتان در ایام امتحانات دارند تاکید کرد: والدین، پشتوانه و حامی اصلی دانش‌آموز به شمار می‌روند و باید در این ایام رفتارشان را مطابق رفتار و درخواست فرزندان خود تنظیم کنند تا یار و یاورشان باشند.

وی خاطرنشان کرد: داشتن محیط منزل مفرح، شاد، آرامش‌بخش و بدور از تنش، عدم مقایسه فرزندان خود با دیگران و همراهی با فرزندان در زمان مطالعه از مواردی است که باید والدین به آنها توجه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار