رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد از تشکیل دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 13 May 2023

حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی  شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون گردشگری مقرر شد دبیرخانه شهر‌های خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در محل شهرداری به ریاست کمیسیون گردشگری تشکیل شود.

او می‌گوید: در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائل، طرح پیشنهاد و گفتگو حضور دارند.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی افزود: هفت کمینه تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، کمیته اقتصاد و بازرگانی، کمیته علمی پژوهشی و فناوری، کمیته امنیتی دبیرخانه، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته اجرایی و تشریفات و کمیته گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهر‌های خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای هرکدام از این کمیته‌ها به عهده سازمان‌های مربوطه است گفت: بهبود و توسعه روابط بین المللی و بخصوص تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاورد‌های خواهرخواندگی‌ها برای یزد است.

لازم به ذکر است پیشنهاد تشکیل دبیرخانه شهر‌های خواهر خوانده و دیپلماسی شهری به صحن شورای اسلامی شهر یزد ارجاع شد تا مشروط بر تصویب و موافقت اعضای شورا، اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار