رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: روند پنجاه سال گذشته شهر یزد نشان می‌دهد باغ‌های شهر یزد در حال نابودی است.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 11 May 2023

محمد مهدی نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: کاهش فضا‌های سبز و باغ‌های موجود در شهر یزد، نشان‌دهنده این است که به دلایل مختلف عمدی یا غیر عمدی باغ‌های شهر یزد در حال نابودی است.

به گفته او، آهنگ حرکت شناسایی و شناسنامه دار کردن باغ‌ها و پلاک کوبی درختان در شهر یزد روند کندی دارد و رضایت‌بخش نیست به همین دلیل ضرورت دارد سازمان سیما و منظر نسبت به شناسایی و ثبت آمار دقیق تعداد باغ‌ها و همچنین احصاء تعداد درختان موجود در سطح شهر اقدام نماید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: مقرر شد سازمان سیما و منظر حداکثر تا یک ماه آینده طرحی با شرح وظایف مشخص و همچنین با کمک گرفتن از فناوری‌های نوین و سیستم‌های پهپادی و تصاویر هوایی برای شناسایی و شناسنامه دار کردن تمام باغ‌ها و درختان موجود در شهر ارائه دهد و سپس طی یه مهلت ۶ ماهه طرح را اجرا ونتیجه را به کمیسیون ارایه کنند. 

نیکونژاد خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است برای باغ‌ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ‌ها، تعداد و نوع گونه‌های درختان همراه با ممیزی درختان مثمر و غیر مثمر موجود، مساحت و متراژ عرصه در آن مشخص باشد و تمام باغ‌ها و هریک از درختان پلاک کوبی شوند.

او گفت: همچنین شهرداری باید ضمن اطلاع رسانی موثر و هدفمند برای شهروندانی که دارای باغ هستند و یا قصد خرید و یا فروش دارند مشوق‌هایی برای مالکان در خصوص حفظ و صیانت از باغات و همچنین اعمال قانون برای کسانی که به صورت غیر قانونی قصد تخریب باغ‌ها و فضای سبز را دارند در نظر بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار