استاندار یزد با بیان اینکه تمام ادارات یزد ملزم به همکاری در زمینه مردمی سازی دولت هستند، گفت: ظرفیت مشارکت‌های مردمی در توسعه و پیشرفت یزد استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 11 May 2023

مهران فاطمی در نشست مشترک استاندار با دستیاران امر مردمی‌سازی دولت در استان یزد، به پیام حضرت امام خمینی(ره) پس از اعلام شمارش آرای مردم در 12 فروردین 1358 اظهار داشت: این پیام می‌تواند نقشه راهی برای امر مردمی‌سازی دولت باشد، پیامی که در آن حضرت امام خمینی(ره) از واژه «امامت امت» استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود اما در طول این چهار دهه با مدیریت دولتی که داشتیم ما خواسته یا ناخواسته مردم را از متن تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جدا کردیم و انتخابات که فراگیرترین عرصه مشارکت در کشور ما به حساب می‌آید، به عنوان نقطه‌ای برای پایان مشارکت محسوب شده است.

استاندار یزد ادامه داد: به صورتی که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و پس از آنکه مجلس، دولت یا هر بخش دیگری با رای مردم تشکیل شد، به جای آنکه شروع مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشد به پایان کار دولت تبدیل می‌شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: بحث دولت مردمی، مردمی‌سازی دولت و نقش دستیاران مردمی‌سازی برای این است که این شکاف و خلا را پوشش دهند و واقعا هنوز در کشورمان به یک مدل موفق استفاده از ظرفیت مردم دست پیدا نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج یک مدل در انقلاب و دفاع مقدس تعریف کردند که هر کسی در آن نقش و وظیفه خود را به خوبی می‌دانست و بر اساس آن حرکت می‌کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه مشابه همان مدل را در ایام کرونا شاهد بودیم که کمک بسیار زیادی به رفع مشکلات کشور ایفا کرد گفت: الان هم ما به چنین مدلی در کشور نیاز داریم که بتوانیم نقش مردم را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزایش دهیم.

فاطمی با بیان اینکه مردم دارای انرژی و توان بسیار زیادی هستند که می‌توانند به مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌ها کمک کنند گفت: باید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این نقش مردم را پررنگ کرده و همه برای کمک به پیشرفت و پیشبرد اهداف کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر همین روحیه‌ای که در کرونا شاهد بودیم را در مسائلی از جمله اقتصاد، فرهنگ، آموزش و دیگر حوزه‌ها داشته باشیم قطعا سرعت حرکت کشور به سمت موفقیت روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که اگر در حوزه مردمی‌سازی مورد توجه قرار گیرد تاثیر فراوانی دارد بحث آموزش است افزود: در حال حاضر ما در تصادفات شاهد مسائل دردناکی از جمله قطع نخاع، مرگ مغزی و مشکلات بسیار زیاد دیگر هستیم و وقتی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم در بسیاری از کشورها آموزش‌های مرتبط با مسائلی همچون مدیریت بحران و امداد بالای هفتاد درصد است اما در کشور ما کمتر از پنج درصد مردم در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

فاطمی موضوعاتی همچون فرزندآوری، تغییر ریل اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان و موارد مختلف دیگر که همه در سند تحولی یزد نوین آورده شده را از دیگر مسائلی دانست که باید از ظرفیت مردمی‌سازی در آن بهره گرفته شود.

وی یکی از حوزه‌هایی که باید به صورت جدی در بحث مردمی‌سازی مورد توجه قرار گیرد را مشارکت اقتصادی دانست و عنوان کرد: باید ساز و کارهای مرتبط با این موضوع دنبال شود و بتوانیم به مدل کاربردی و عملیاتی به این موضوع دست پیدا کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی برای ما از اهمیت و اولویت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه به این موضوع یک اعتقاد قلبی عمیق داریم حمایت کاملی از این موضوع انجام می‌دهیم تا بتوان هرچه سریع‌تر به جمع‌بندی در ارتباط با مدل‌ها و نوع فعالیت آن رسیده و تاثیرات آن را در پیشرفت استان شاهد باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار