رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد از برگزاری مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری ویژه خانه‌های هلال در بهاباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 11 May 2023

نعمت الله قاسمی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: به مناسبت هفته هلال احمر و با توجه به وظیفه این نهاد در آماده سازی مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقا آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارات ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن همزمان با سراسر کشور در خانه هلال محله امام حسن عسکری (ع) بهاباد اجرا شد.

وی، هدف از برگزاری این مانور را آشنایی با نحوه پناه گیری، تخلیه اضطراری، داشتن جامعه ایمن و امن، پشتیبانی عملیات و حمل مصدوم دانست.

قاسمی افزود: اعضای خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان اولین افرادی که نزدیک به محل وقوع حادثه هستند، می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان خدمات مؤثری به مردم ارائه دهند بنابراین آموزش‌های دوره‌ای مردم حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: شهرستان بهاباد دارای هفت خانه هلال است که بیش از ۷۰۰ نفر عضو آن هستند و تاکنون در قالب ۷۰ تیم ساماندهی شده‌اند تا در زمان وقوع حادثه بتوانند بهترین خدمات را به مردم منطقه ارائه دهند.

قاسمی عنوان کرد: در این مانور، نحوه پناهگیری و خروج صحیح به شرکت کنندگان و اعضای خانه هلال آموزش داده شد و هدف از اجرای این مانور، بالا بردن سطح آمادگی و آشنایی با حوادث در شرایط بحرانی و رویارویی با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد ادامه داد: برگزاری این مانورها همواره باعث می‌شود نقاط قوت و ضعف عوامل عملیاتی هلال احمر و مواجهه هموطنان با مخاطرات احتمالی مشخص شود.

گفتنی است؛ شهرستان بهاباد روی گسل زلزله قرار دارد و روزانه چندین زلزله با ریشتر و قدرت کم در این شهرستان احساس می‌شود بنابراین این مانورها برای مردم این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار