مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد تاکید کرد؛
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد افزایش همزمان تولید و بهره‌وری از سوی مشترکان بخش‌های مختلف صنعت برق را در به‌حداقل رساندن مشکل ناترازی و استفاده بهینه از سرمایه‌های هنگفت جهت تامین و انتقال برق موثر دانست.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 08 May 2023

«ابوالفضل اسدی» به ناترازی برق کشور و تجربه خاموشی‌های گسترده در کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: وزارت توانیر به دنبال بروز این مشکل، ماه‌های پایانی همان سال و در سال ۱۴۰۱ با همکاری وزارت صمت، برنامه مشخصی را برای عبور از ایام پیک مصرف برق کشور یعنی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تدوین و در قالب ۱۰۰ اقدام جهت شبکه توزیع، فوق توزیع و مدیریت مصرف برق عملیاتی کرد که خوشبختانه با همکاری و مشارکت صنایع و بخش کشاورزی منجر به عدم خاموشی‌ در بخش خانگی و تجاری شد.

وی افزود: در همین راستا بلافاصله پس از عبور از پیک سال گذشته، ۱۴۰ اقدام بزرگ برای گذر از پیک سال جاری تدوین شد که براساس آن علاوه بر اقدامات مدیریتی مصرف، افزایش تولید در بخش نیروگاهی نیز در دستور کار قرار گرفت.

اسدی با بیان این که سهم استان یزد در بخش نیروگاهی تا قبل از پیک بار استان اجرای دو طرح توسعه‌ای بزرگ بوده که خوشبختانه این طرحها در روزهای پایانی سال گذشته وارد مدار شد، افزود: البته علاوه بر این اقدامات در استان طرح‌های توسعه شبکه توزیع و فوق توزیع با برآورد سرمایه یک‌هزار میلیارد تومان در دستور کار گرفته که عمدتاً عملیاتی شده و بخشی از مشکلات باقیمانده در حال رفع است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد در ادامه نیز به مشارکت‌ صنایع و بخش کشاورزی استان در جهت عبور از بازه زمانی پیک بار و مشوق‌های تعیین شده و برخی موارد دیگر مانند ماده ۱۶ قانون دانش‌بنیان‌ها اشاره کرده که در ویدئو زیر قابل مشاهده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار