مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به ساماندهی محله گازرگاه گفت: افزایش سرانه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح شهر به‌ویژه محله گازرگاه مورد تاکید است و در این راستا آزادسازی و تعریض گذرهای محله‌ در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 08 May 2023

علیرضا نقوی در جریان بازدید از محله گازرگاه اظهار کرد: طی روزهای اخیر دو بازدید به همراه شهردار یزد، اعضای شورای اسلامی شهر یزد، بزرگان و هیئت امنای مسجد فاطمیه از محله گازرگاه و پایگاه بسیج این محله داشتیم.

وی افزود: در جریان این بازدیدها بنا شد برای رفع مشکلات محله در دو نقطه، بحث تعریض گذر با هماهنگی میراث و طبق ضوابطی که ویژه مسائل بافت تاریخی است، انجام شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تصمیم بر آن شد تا نسبت به آزادسازی، تعریض گذر و احداث پارکینگ درون‌محله‌ای برای شهروندان اقداماتی انجام شود، در کنار این موضوع افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی در سطح شهر به ویژه محله گازرگاه مورد تاکید است.

نقوی تصریح کرد: مقرر شد موضوع فضاهای ورزشی و فرهنگی در این محله با قید فوریت و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا پس از آماده شدن طرح و کسب موافقت ذی‌صلاح، نسبت به ایجاد مجموعه فرهنگی و زمین ورزشی در محله فاطمیه گازرگاه اقدام شود.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌هایی که در بافت تاریخی یزد انجام می‌شود باید مطابق با ضوابط مربوط به بافت‌های تاریخی باشد و هماهنگی‌های لازم با میراث فرهنگی انجام شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: تاکنون در بخش‌های مختلف بافت تاریخی شهر یزد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، اقدامات شایسته‌ای انجام شده و علاوه بر عملیات‌های عمرانی، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی برای استفاده اهالی این محلات ایجاد شده است.

شهرداری یزد تنها شهرداری است که منطقه ویژه بافت تاریخی دارد که به دلیل ثبت جهانی بخشی از بافت تاریخی ارزشمند یزد انجام شده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار