مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از استقرار یک بالگرد جهت امدادرسانی به موقع و پهباد جهت عملیات جستجو در کویر و کوهستان در جمعیت هلال‌احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 06 May 2023

محسن حرازی زاده در جمع نمازگزاران یزدی به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال حمر، به برخی فعالیت‌های این مجموعه در استان اشاره و اظهار کرد: اخیراً با همراهی و حمایت‌های مدیریت استانی تواستیم امداد هوایی را در استان مستقر کرده و همچنین برای فعالیت‌های جستجو در کوهستان و کویر نیز به پهباد مجهز شدیم.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد عمومی غیر دولتی است که عمده فعالیت‌های آن در راستای اقدامات بشردوستانه و داوطلبانه است. عمده شرح وظایف این مجموعه که مصوب مجلس شورای اسلامی نیز هست، امدادرسانی در حوادث و بلایا، افزایش توان نیروهای انسانی جامعه، تکمیل، تجهیزات، توان‌بخشی به مددجویان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث احتمالی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: عمده فعالیت‌های هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف شامل امداد و نجات است که معمولاً پایگاه‌های امداد جاده‌ای و کوهستانی در سراسر استان فعال بوده در صورت نیاز به موقع خود را به صحنه رسانده و عملیات رهاسازی و نجات را انجام دهند.

دکتر حرازی‌زاده همچنین به آموزش داوطلبان و امدادگران، ساماندهی و تیم بندی آنان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های امداد در آوار و امداد در سیلاب به صورت حرفه‌ای آموزش دیده و آمادگی‌های لازم را دارند تا در مواقع لزوم وارد عمل شوند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه جوانان گروه‌های مختلف در بخش غنچه‌های هلال، کانون‌های دانش‌آموزی، کانون‌های دانشجویی و کانون‌های طلاب، تیم‌هایی را آماده کرده و تحت آموزش قرار دادیم.

حرازی زاده اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر آمادگی این را دارد در زمینه توان‌افزایی جامعه و آماده‌سازی اقشار مختلف، آموزش‌های همگانی، عمومی و همچنین تخصصی را با هدف نجات جان حتی یک شهروند، ارائه کند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان به همکاری خیرین در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز و تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان اشاره کرد و افزود: درخواست ما از مردم در محلات این است که از ما «آموزش» را مطالبه کنند تا بتوانیم با همکاری آنان در حوادث مختلف نجات گر جان انسان‌ها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار