غرفه دوستدار کودک پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر یزد با هدف آشنایی کودکان با فعالیت‌های بشردوستانه در سنین پایه در ایام تعطیلات نوروز میهمانان کوچک شهر جهانی را با مفاهیم بشردوستانه در حوزه محیط‌زیست، قوانین راهنمایی و رانندگی، آلودگی هوا و ... آشنا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 28 March 2023

دکتر محسن حرازی‌زاده در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این استان، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، تعداد ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی به‌صورت ثابت در نقاط مختلف مستقر کرده که در طول سال نیز خدمات مختلفی به هموطنان ارائه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به حجم مسافران و نیازسنجی صورت گرفته توسط پلیس و سایر نهادهای مرتبط، تعداد هفت پایگاه موقت نیز یاری‌دهنده پایگاه‌های ثابت شده و در نقاط مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر استان ادامه داد: برپایی خیمه نماز، ایجاد غرفه دوستدار کودک، پویش «به رفت»، راهنمایی مسافران، توزیع بروشور و نقشه راهنمای شهرستان و ... از جمله خدماتی است که مسافران می‌توانند در پایگاه‌های هلال‌احمر از آن بهره‌مند شوند.

دکتر حرازی زاده‌یزدی هدف از برپایی غرفه دوستدار کودک را آشنایی کودکان از سنین پایه با فعالیت‌های بشردوستانه عنوان کرد و گفت: در این غرفه آموزش شماره‌های اضطراری، نگهداری از فضای سبز و محیط‌زیست، اقدامات جهت کاهش آلودگی هوا، قوانین راهنمایی و رانندگی به زبان ساده و ... صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به‌ صورت روزانه در حوزه جوانان ۷۵ نفر و امداد و نجات روزانه ۱۰۷ نفر در پایگاه‌ها به‌صورت 24 ساعته، مشغول به فعالیت هستند و این خدمات تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار