آیت‌الله مدرسی:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه تقویت سفره و بهبود وضعیت معیشتی مردم باید در اولویت دولت باشد گفت: عوامل تورم، کمبود یا بی‌کیفیتی محصولات تولیدی ریشه‌یابی شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 24 March 2023

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان و تقارن این دو مناسبت اظهار داشت: ماه مبارک رمضان دارای فرصت‌های فراوانی است که یکی از این فرصت‌های ارزشمند تقویت اراده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات افراد در جامعه و جوامع بشری ضعف اراده است گفت: حتی در جامعه اسلامی و مناسبات اجتماعی هم گاهی این مشکل کاملا مشهود است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: به طور مثال فرد می‌گوید می‌دانم بداخلاق هستم اما نمی‌توانم خودم را کنترل کنم، فرد می‌گوید می‌دانم اعتیاد بد است اما نمی‌توانم خودم را مدیریت کنم، می‌دانم کاهل نمازی بد است اما نمی‌توانم خودم را اداره کنم، همه و همه این موارد و بسیاری مسائل دیگر مربوط به ضعف اراده است که در جامعه وجود دارد و ماه مبارک رمضان تاثیر بسیار مهمی در تقویت اراده برای رفع چنین مشکلاتی دارد.

مدرسی افزود: موضوع دارای اهمیت دیگر، توجه به ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه فرصت آشتی با خداست، فرصت آشتی با خدا قرائت قرآن است، دعا و سحرخیزی و نماز شب و تدبر در آیات نورانی خداوند است که این ارکان بهره والایی برای انسان در مسیر زندگی به ویژه برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف متعالی خواهند داشت.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال بیان شد اشاره کرد و گفت: توجه به وضعیت معیشت مردم و سفره خانوار در این راستا دارای اهمیت بسیار بالا و نیازمند اقدامی اثرگذار و نتیجه بخش برای همه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: باید عوامل تورم، کمبود یا بی‌کیفیتی محصولات تولیدی را ریشه‌یابی و با نگاه کارشناسی و بررسی میدانی برای آن راهکار اجرایی در نظر گرفت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در این راستا بالا بودن هزینه تولید هم می‌تواند علت کمی تولید باشد هم عامل تورم باشد، ماسئلی از جمله تامین زمین، آب، برق، گاز، بیمه، دارایی و امثال آن‌ها همه باید در راستای مهار تورم و رشد تولید بررسی شوند.

مدرسی با بیان اینکه خلق پول بدون پشتوانه نیز یکی دیگر از عوامل تورم است که مربوط به دولت و البته بخشی از مسائل هم متاثر از جامعه است گفت: مسائلی از جمله تجمل‌گرایی، مدگرایی، تاثیرپذیری از عملیات روانی بیگانگان، هجوم بی‌مورد برای خرید کالاها، ارز، سکه و امثال این‌ها، انبارسازی کالاها در منازل و انبارها، قانع نبودن برخی از تولیدکنندگان، تجار و کسبه و عوامل پخش و خورده فروشان به سود منطقی و عادلانه، عدم نظارت و عدم بازدارنگی قوانین مقابله کننده با عوامل عمدی نقطه آغاز تورم هم از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تورم و مشکلات تولید است که در حوزه‌های مختلف جامعه از مردم، تولیدکنندگان و مسئولان دیده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار